Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016

10 Μαθήματα Contact Improvisation από τον Όλυμπο




1.    To πρώτο μάθημα στο Contact Improvisation είναι να μάθεις να βγαίνεις έξω από τον κάθετο άξονα σου και να αισθάνεσαι σίγουρος εκεί, βρίσκοντας στήριξη στο σώμα του άλλου. Ο καλύτερος τρόπος εκτός μαθήματος για να το σωματοποιήσεις; μια ώρα στο τελικό ανέβασμα για τον Μύτικα, εκεί δεν μπορείς παρά να είσαι εκτός, το στήθος σου και η πλάτη σου έχουν για στήριγμα μόνο το σώμα του βουνού. Ακόμα και σε κάποια στιγμή που διάλεξα λάθος διαδρομή και πήγα από σαθρό έδαφος έτοιμο να διαλυθεί και τα κομματάκια του σπασμένα να εξανεμιστούμε, το αγκάλιασα με το σώμα μου, άφησα όλο το βάρος μου σε αυτό, απαραίτητο για να γίνει συμπαγές με αντάλλαγμα να με κρατήσει και με κράτησε.

2.    Στο Contact Improvisation όπως και στο βουνό η απόλαυση είναι εκεί ψηλά, καλά περνάμε κάτω στο καταφύγιο του μαλακού χώματος του οροπέδιου των Μουσών αλλά η ενόραση που δίνει το ξεθάρρεμα είναι πάνω από τα σύννεφα.




3.    Ανεβαίνοντας μαζί με το βουνό όπως και με το σώμα του άλλου, οι λειτουργίες των επονομαζόμενων somatics, δηλαδή της σχέσης των συστημάτων του σώματος με την κινητική και πνευματική κατάσταση μας, είναι ξεκάθαρες. Ο συνηθέστερος τρόπος εισόδου στα jam είναι στα τέσσερα, με την homolateral κίνηση, ίδια και στην ανάβαση. Με τον ίδιο τρόπο στο τζαμ και στον Όλυμπο, χρησιμοποιείς το δέρμα και το σκελετικό σύστημα για να βρουν και να επωφεληθούν από κάθε μικρή εξοχή η οποία προσφέρεται από τον βράχο ή το σώμα του άλλου. Το αρτηριακό σύστημα εναλλάσσοντας πράξη και παύση σε σπρώχνει από το κέντρο προς τα άκρα σου να γίνεις ένα με το περιβάλλον, ως την κορυφή, όπου το κυτταρικό σύστημα θα κυριαρχήσει καθώς θα νιώθεις ένα κύτταρο με όλο τον κόσμο, 360 μοίρες ελεύθερος ολόγυρα σου.

4.    Στο contact όπως και στο βουνό η σωστή ενδυμασία βοηθάει, μόνο που είναι ακριβώς αντίθετες, στο contact χαλαρά ρούχα για να αισθάνεσαι ακόμα και την μετατόπιση του υφάσματος, στο βουνό γερά παπούτσια για να σε κρατήσουν ακόμα και από μια μυτούλα που προεξέχει.  
       

5.    Στο βουνό όπως και στο contact το βάρος των ανέσεων ή των φιλοδοξιών κοστίζει, δεν φορτώνουμε το back pack με περιττά όπως  δεν προσπαθούμε να μοιάσουμε με άλλους και να σηκώνουμε ανθρώπους που είναι βαρύτεροι απ’ όσο μπορούμε.

6.    Στο Contact και στην ανάβαση, οποιοσδήποτε ανεξαρτήτως ηλικίας και εξειδίκευσης μπορεί να οδηγήσει, στην τελική ανάβαση όταν μας είχε τυλίξει το σύννεφο και η ομίχλη και δεν βλέπαμε τίποτα, μας οδήγησε η κυρια Βασιλική μια 60 χρονη με κατάστημα ψιλικών στην Κατερίνη.

7.    Ξεκινήσαμε τέσσερις, μαζί με τον Ευάγγελο και την Μιράντα, στην κορυφή φτάσαμε εννιά, στο βουνό και στο contact και να προσπαθήσεις δεν μπορείς να είσαι μόνος.

8.    Στο βουνό δεν συναντάς κακούς ανθρώπους, το βουνό καθαρίζει, επιλέγει, όπως είπε και η κυρία Βασιλική κανείς κακός δεν ανεβαίνει “τι να κάνω εκεί δεν έχει κέρδος”.
     Τα τέσσερα καταφύγια δεν συναγωνίζονται, οι θέσεις τους στον χώρο είναι καθαρές, δεν παριστάνουν κάτι άλλο, δεν ξαναγράφουν με ψιθύρους την ιστορία, του Κάκκαλου του παλιότερου ορειβάτη, είναι από την ριψοκίνδυνη μεριά, μοιάζει αλλά δεν είναι γέρικο, φτιαγμένο ιδιοχείρως, στους τοίχους του υπάρχει η ιστορία του βουνού, η ζεστασιά του είναι οι άνθρωποι του οι οποίοι είναι ενεργοί, προσφέρουν και διεκδικούν να έχεις προσωπική σχέση μαζί τους, στου Αποστολίδη φτιαγμένο λίγο αργότερα είναι πιο άνετα με πολυκοσμία, ο Ζολώτας είναι μια καλή και σωστή επιχείρηση για αυτούς που θέλουν ανέσεις και ασφάλεια και η Πετρόστρουγκα είναι το μάτι που κοιτάζει λοξά από ψηλά.

9.    Προτιμώ το βουνό από την θάλασσα, προτιμώ τον αυτοσχεδιασμό και το contact από τον σύγχρονο χορό με την θάλασσα των αντιπαλευόμενων τεχνικών. Απέναντι στον κίνδυνο είτε είναι η πτώση ή η ματιά του θεατή, το βουνό είναι σύντροφος που θα σε στηρίξει ενώ η θάλασσα της σκηνής θα σε ρουφήξει σε μια δίνη βαθειών και άγνωστων φιλοδοξιών. Άμα πέσεις στο βουνό θα σε βρουν και θα βάλουν σε ένα βράχο ή σε ένα δέντρο το όνομα σου ενώ στην θάλασσα θα πας αδιάβαστος και άγραφος, ποιος θυμάται χορογράφους που δεν κατάφεραν να συνεχίσουν να χορογραφούν;

10.  Όπως το Contact Improvisation είναι μεταφορά της ζωής, έτσι και η ανάβαση είναι αναστοχασμός. Ανάμεσα στα δέντρα του δάσους, τα οποία υπήρχαν πριν γεννηθώ, έπιασα τον εαυτό μου να σκέφτεται τον παππού μου.
     Να! ο παππούς βοσκός, που κοιτάζει από το βουνό ψηλά τον κάμπο κάτω, αποφασίζει και κατεβαίνει στα πιο χαμηλά αλλά δεν γίνεται γεωργός, κάτι που σε κλείνει, κοίταζε πιό πέρα, μετά πάει στην Αμερική. Εκεί όμως σταματάει να κοιτάζει μακριά, γυρνάει πίσω στο χωριό του. Τι έγινε; που; πως; μετρήθηκε και αποφάσισε το τελικό μεγεθος της ζωής του; 


Θέλω να κάνω ένα jam στον Όλυμπο, δεν θα είναι recreational όπως είναι συνήθως τα φεστιβάλ contact και τα τζαμ όπου πάνε να κάνουν διακοπές κάνοντας και contact, βολεμένοι στις συνήθειες τους αλλά ένα τζάμ καθαρκτήριο: για την αντοχή 3 ώρες μέχρι το πρώτο καταφύγιο, άλλες 3 μέχρι το οροπέδιο των Μουσών όπου θα μείνουμε, 317 μέτρα κάτω από τον τελικό φόβο του ανεβάσματος στα σύννεφα. 
Τι χορούς θα κάνουμε μετά, μόλις κατέβουμε;


Γενέθλια στο καταφύγιο Πετρόστρουγκα


Το κείμενο ήταν για το πως να επιβιώσετε στον Όλυμπο, για το Contact Improvisation θα πρέπει να κάνετε μαθήματα, από το Σεπτέμβρη.

Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

FROM ZERO TO FLYING με τον SCOTT WELLS




15-17 Ιουλίου
                                      FROM ZERO TO FLYING με τον  SCOTT WELLS

 "We’ ll start with deeply satisfying contact where pleasure is the first teacher, learn some techniques and traject towards a space that supports freedom of flight and expression.
That is: we start at zero to redefine what is contact—to ourselves, others, reality, gravity. I will see what the group is up for. We’ ll be doing my favorite contact exercises and current curiosities. Created or learned over the decades investigation and indulgence.
Pleasure + Technique; Somatics + Acrobatics"



SCOTT WELLS
In 1981 Scott Wells discovered the pleasure of contact improvisation shortly after becoming obsessed with the struggles of modern dance. He stuck with both and currently directs a company in San Francisco and tours often to Europe.

He is known for his flying workshops for contactors and his partnering syllabus for contemporary dancers.
Scott’ s workshops include Wrestling with Affection and Jumping ≠ Flying.

Scott has created works for skateboarders, for boxers and choreographed West Side Story for Sonoma State University.
In 2010 and 2005 Scott received the Izzie (San Francisco’ s most prestigious dance award) for Outstanding Choreography and was selected by Dance Magazine as “one of the 25 To Watch”.
Wells has been practicing Alexander Technique for twenty five years and BMC for fifteen. He recently completed his certification in Radical Counseling.

Μετάφραση;
Από το μηδέν στο πέταγμα.... θα ξεκινήσουμε με βαθιά απολαυστικό .......θα εκτοξευτούμε στο διάστημα........βαρύτητα.......Θα δούμε τι θέλει και τι μπορεί το γκρουπ........Απόλαυση συν Τεχνική, Σωματικς + Ακροβατικά .......
Ο Σκοτ θα διδάξει στα Αγγλικά, τον περιμέναμε πολύ καιρό στην Ελλάδα, το εργαστήρι είναι για όσους και όσες έχουν αποφασίσει να πετάξουν.

15/7 Παρασκευή 6-10
16/7 Σάββατο 4-8
17/7 Κυριακή 5-9
Κόστος: 80 ευρώ ( 60 € για φοιτητές, ανέργους) εγγραφή έως 30/6.
100 ευρώ (80 € κάρτα dancetheater ) μετά την 30η Ιουνίου
Το γκρουπ θα είναι ολογομελές και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
Πληροφορίες και εγγραφές: 6944192077, lathoskinisi@gmail.com

Συνεργατικό στούντιο Λάθος Κίνηση

Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Καθαρό Jam

Καθαρό Jam 
13 Μαρτίου 

 







Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

Σήμερα Σάββατο 16 /1

ΘΑ γίνει το μάθημα. 

Παρακαλώ φερτε μια επιπλέον καθαρή φαρδιά μπλούζα


Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2015

μετα την Κυριακή JAM


"Μουσική δεν θα βάλετε;"

Ένα προβληματικό σημείο στα Contact Improvisation jam, είναι η μουσική.
Έχει ταυτιστεί το να χορεύεις με το να υπάρχει απαραίτητα μουσική γύρω σου, χωρίς αυτήν αισθάνεσαι μισός,
αλλά ταυτόχρονα εγώ μισώ την ηχητική μαρμελάδα που συνήθως καταλήγει να ακούγεται στα περισσότερα jam σε όλο τον κόσμο, με τους απλοϊκούς ρυθμούς και τα πιστά τονικά βήματα στις κλίμακες με τα οποία οι μουσικοί προσπαθούν να ακολουθούν τους χορευτές και το μόνο που κάνουν είναι να προσφέρουν ατμοσφαιρική κάλυψη στην συναισθηματική απονέκρωση μιας ψευδοαρμονίας, ηχητικής και κινητικής.

Dead cannot dance

 Αυτή την Κυριακή, ξεκινάει στο Συνεργατικό στούντιο Λάθος Κίνηση το "Πάντα f(ρει) την Κυριακή" μια σειρά συναυλιών αυτοσχεδιαζομενης μουσικής, η οποία θα γίνεται κάθε εβδομάδα, Κυριακή μεσημέρι στις 1 ακριβώς.
Με μια παρέα μουσικών αποφασίσαμε να προσκαλέσουμε όλους τους  μουσικούς που ενδιαφέρονται για τον αυτοσχεδιασμό, έως ότου να μην υπάρχουν άλλοι μουσικοί, πράγμα δύσκολο οπότε αυτό μας εγγυάται μια πολύ μακριά σεζόν με φρη μουσική κάθε Κυριακάτικο μεσημέρι.

Αυτή την Κυριακή, στην πρώτη συναυλία / εκκίνηση, ΜΕΤΑ τους μουσικούς θα έρθει η σειρά μας να μπούμε στον χώρο και να ξεκινήσει το τζαμ Contact Improvisation.
Αφού πρώτα τους ακούσουμε, θα δοκιμάσουμε τι μένει στον χώρο και μέσα μας, μετά την μουσική. Αν γι' αυτούς ειναι σημαντικό να μπλέκουν κλίμακες ή να διαστρέφουν την τονικότητα, να ψάχνουν νέους ήχους και νέες σχέσεις αρμονίας, εμείς αποδομούμε το σώμα και το ξανασυνθέτουμε, ερχόμαστε σε επαφή με πρωτόφαντες χειρονομίες και διαδρομές που υπερβαίνουν την βαρύτητα.
Αλλά το κουράγιο για την προσωπική έκφραση και την επικοινωνία είναι κοινό, ίσως κάποιοι μουσικοί να ξαναμπoύν και να παίξουν, τότε το Μετά την μουσική JAM θα γίνει ένα σημείο επαφής.

13 Δεκεμβρίου στις 2 μμ (αμέσως μετά την συναυλία "Πάντα f(ρει) την Κυριακή")

Ελεύθερη είσοδος, (μόνο σε όσους συμμετέχουν)

Συνεργατικό στούντιο Λάθος Κίνηση, πλατεία Κουμουνδούρου (πλατεία Ελευθερίας τυπικά) αρ 25, 6ος όροφος


Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2015

Η πρώην του δουλεύει για τον Συριζα

Η πρώην του δουλεύει για τον Συριζα
Μια παράσταση χορού και μουσικής απέναντι από τον Σύριζα



Εάν στα χρόνια των πρώτων μνημονίων μετρούσαμε έκπληκτοι τους διανοούμενους και καλλιτέχνες που είτε σιωπούσαν, είτε έπαιρναν θέσεις "φιλοευρωπαϊκές" για να καλύψουν την στήριξη τους στις δεξιές πολιτικές, όταν μετά την ψήφιση του νέου μνημονίου από τον πρώτη κυβέρνηση της αυτοαποκαλούμενης αριστεράς είδαμε συντρόφους του πνευματικού κόσμου να σιωπούν “κριτικά”, απλώς σιωπήσαμε.
Πιο πολύ τράβηξαν το ενδιαφέρον μας οι άνθρωποι γύρω τους, φίλοι, εραστές, συγγενείς, συνάδελφοι, συναγωνιστές, με τους οποίους συναντιούνται, τρώνε, ξαπλώνουν, φροντίζουν, όλοι αυτοί οι άνθρωποι που δεν ελπίζουν να βρουν δουλειά δίπλα σε κομματικούς συντρόφους και ταυτόχρονα θα πρέπει να συναντούν τον κομφορμισμό του «δεν μπορούσε να γίνει τίποτα άλλο», να καταπίνουν το «καλύτερα εμείς, θα προτιμούσες να είναι οι άλλοι;», να ξαπλώνουν δίπλα σε κλέφτες αγαπημένων λέξεων, να στηρίζουν μηχανικούς ρητορικής στις καθημερινές μετατοπίσεις εννοιών και ζωών.
Αυτό θα μπορούσε να είναι το θέμα μιας παράστασης, η απόσταση συμβίωσης των πράξεων από τα λόγια.
Αλλά μια τέτοια παράσταση θα απαιτούσε σαν προϋπόθεση ένα κοινό θεατών και δημιουργών, στο οποίο αποκαλύπτεται αυτή η εκδοχή των διανοούμενων και το μόνο που απομένει είναι να αλλάξουν. Μια τέτοια παράσταση προϋποθέτει την πίστη ότι ο κόσμος μπορεί να αλλάξει με πολιτιστικές παρεμβάσεις
Όμως ο Σύριζα αν μην τι άλλο απέδειξε ότι ο κόσμος δεν μπορεί να αλλάξει με θεάματα ακόμα και αν είναι πολιτικά.

Αυτή εδώ η παράσταση δεν είναι τέτοια.
Αυτή εδώ είναι μια παράσταση έξi ανθρώπων, ανδρών και γυναικών, διαφορετικών ηλικιών και καλλιτεχνικού παρελθόντος. Είναι μια παράσταση η οποία δεν ξεκινά από την ματιά προς τον κόσμο αλλά από τους μυς, το αρθρικό υγρό, τα κόκαλα, την σωματοποίηση, την παρατήρηση, τον αναστοχασμό, την σκιά.
Είναι μια αυτοσχεδιαστική παράσταση, αποτέλεσμα της ερευνητικής δουλειάς του Τζο Τορναμπένε, η οποία δίνει χώρο στους ανθρώπους που συμμετέχουν, σωματοποιώντας τις εμπειρίες τους, να ανοιχτούν στον κόσμο, αυτοσχεδιάζοντας κάθε στιγμή όπως και όταν προσπαθούν να ζήσουν κάθε επισφαλή στιγμή.

Το αν αφορά θεατές το αποτέλεσμα, εξαρτάται όχι μόνο από τους δημιουργούς συντελεστές αλλά και από το κοινό, το οποίο έχει ήδη την εμπειρία από περφόρμερ με τα "έτοιμα λόγια".
Με αυτό τον τρόπο, τελικά η παράσταση ίσως να είναι πολιτική και να αφορά κάποιους. Κάπως πρέπει να εκγυμναστούν τα μάτια μας και τα αυτιά μας, για να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη φορά.


Τζο Τορναμπένε (βαρύτονο σαξόφωνο , Κωνσταντίνος Μίχος, Θάλεια Δίτσα, Αθηνά Κυρούση, Τζένη Κόλμπουρν, Αντώνης Σταυρινός (τρομπέτα).

31 Οκτωβρίου 5 μμ
Συνεργατικό στούντιο Λάθος Κίνηση
Είσοδος ελεύθερη, εκτός αν υπάρχει η κλουβα των ΜΑΤ που άρχισε να σταθμεύει μπροστά, μετά την υπογραφή

Τρίτη 28 Ιουλίου 2015

Το Jam του αποχαιρετισμού

Αποχαιρετάμε με ένα Jam την φετινή σεζόν αλλά κυρίως αποχαιρετάμε έναν συγχορευτή μας, τον Ομάρ.

Ο Ομάρ, πρόσφυγας από την Συρία, πρωτοήρθε στο jam στο Συνεργατικό στούντιο Λάθος Κίνηση πριν δύο χρόνια και το ίδιο βράδυ την ώρα που έφευγε από το στούντιο, τον συνέλαβαν διότι δεν είχε χαρτιά. Στις επόμενες μέρες όταν πηγαίναμε να τον δούμε στο τμήμα, οι αστυνομικοί δεν καταλάβαιναν γιατί τόσος κόσμος πήγαινε να τον δει, οι αστυνομικοί δεν ξέρουν από Contact Improvisation, ούτε και οι δικηγόροι όταν τους έλεγα ότι αυτό που γράφαμε στα γράμματα στήριξης ότι ήταν πολύ καλός χορευτής ήταν αλήθεια.

Αφότου βγήκε, ο Ομάρ υπήρξε αναπόσπαστο μέλος του στούντιο, παρακολουθούσε μαθήματα, όχι μόνο Contact και σηκώματα που του αρέσουν πολύ, αλλά και σύγχρονο και Γκράχαμ ακόμα και φραπέ στο μπαλέτο.
Συμμετείχε σε παραστάσεις, όταν χτύπησε σοβαρά τον ώμο του μια μέρα πριν παρουσιάσουμε τον «Διάβολο στην πλατεία Κουμουνδούρου” αρνήθηκε να μην χορέψει ακόμα και στην δύσκολη σκηνή όπου έπρεπε να κάνει contact ενώ του έριχναν κουβάδες με νερό σαν να πνιγόταν, συνέχεια μας έφερνε τα ζωγραφιστά γλυκά - τούρτες του, κυριολεκτικά δεν έγινε δουλειά στο στούντιο που να μην συμμετείχε. Από τους βασικούς υποστηρικτές του Jam, δεν υπήρξε πετυχημένο jam χωρίς αυτόν, έχω την εντύπωση ότι πολλοί έρχονταν για να χορέψουν μαζί του.

Τώρα ο Ομάρ, με επίσημα χαρτιά πλέον, θα συνεχίσει το ταξίδι του στην Ευρώπη, αναζητώντας και ένα νέο στόχο, να χορέψει.
Πριν φύγει, θα στήσει για τελευταία φορά στην ταράτσα το πάτωμα. Αν και ξέρουμε ότι δεν θα βρει κοινότητα να τον αγκαλιάσει τόσο πολύ, τον αποχαιρετάμε με ένα jam για να θυμάται την καλύτερη Ελλάδα.
Εμείς μένουμε πίσω μαζί με τους αστυνομικούς.

Παρασκευή 31 Ιουλίου από τις 8 έως όσο χορεύετε
Συνεργατικό στούντιο Λάθος Κίνηση, Πλατεία Κουμουνδούρου, στην ταράτσα

Είσοδος ελεύθερη, χωρίς χαρτιά

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ από το Jam
https://www.flickr.com/photos/105339146@N07/sets/72157656315571330