Σάββατο 3 Μαΐου 2014
Πέμπτη 24 Απριλίου 2014
Δεν έχουμε διαιτητές ή ναυαγοσώστες στην μαρμελάδα
Κατευθυντήριες γραμμές για την Ασφάλεια Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωση στο Jam
- Καλλιεργήστε την ευαισθητοποίηση: του εαυτού, των άλλων και του περιβάλλοντος εν γένει στη μαρμελάδα.
- Είστε υπεύθυνοι για τη δική σας ασφάλεια. Δεν έχουμε διαιτητές ή ναυαγοσώστες στην μαρμελάδα.
- Μάθετε πώς χορεύουν με ασφάλεια. Για παράδειγμα, σε έναν ανελκυστήρα, μην κρατιέστε στο "σύστημα προσγείωσης" του συντρόφου σας (χέρια ή πόδια.)
- Χορός εντός των ορίων σας; είναι εντάξει να πειτε «όχι».
- Εκφράζοντας την σεξουαλική ενέργεια στην πίστα είναι αμφιλεγόμενη, να προχωρήσει με προσοχή.
- Αν νιώθετε άβολα με κάτι, μιλούν.
- Δεν υπάρχει χώρος στη μέση του χώρου! Πιάνω την κουβέντα, schmoozing και το σώμα από το ενεργό πίστα.
- Να είστε ευαίσθητοι στην επίδραση των ήχων σας στο δωμάτιο.
- Σας ενθαρρύνουμε να είναι τόσο γενναιόδωρη και ειλικρινής στο χορό σας. (ας πουμε ναι, ας πούμε όχι, μείνετε πιστοί στον εαυτό σας.)
- Μάρτυρες είναι ζωτικής σημασίας για τη μορφή! Σε μαρμελάδες μας, ο καθένας είναι "in", είτε ενεργά χορεύοντας ή μάρτυρες χορό.
(μετάφραση με google translator του κείμενου με οδηγίες για την ασφάλεια στη διάρκεια του jam απο τους φίλους στην Βοστόνη, εδώ http://contactimprovboston.com/image/safety_sf.pdf και http://contactimprovboston.com/image/safety_lf.pdf).
φωτο απο το blog του Σπύρου Τσακίρη http://spyrostsakirisphoto.blogspot.gr/2014/04/blog-post_315.html
Πέμπτη 3 Απριλίου 2014
Jam Μετά την Μουσική
https://www.flickr.com/photos/106763642@N04/sets/72157643552383585
Αντώνης: Αν έπαιζα κάτι διαφορετικό θα χόρευαν διαφορετικά;
Εγώ: χμμ τότε μην παίξεις
ταυτόχρονα
Το επόμενο Jam θα γίνει αμέσως μετά την συναυλία των Αντώνη Σταυρινού, Γιάννη Δεσποτάκη, Κατερίνας Μανιού.
Στην συνέχεια της συζήτησης που άρχισε μετά την εκπληκτική συναυλία των ανωτέρω μουσικών και το κείμενό μου 'Οι Τζαζεμένοι"
http://www.paratiritirioxorou.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html
σκεφτήκαμε στο jam του Απριλίου, αντίθετα με τη συνήθη πρακτική των jam, να αρχίσουμε όλοι μαζί, πρώτα παρακολουθώντας την συναυλία των και μετά να χορέψουμε,
χωρίς, υποχρεωτικά, μουσική συνοδεία,
μόνο με τα σώματά μας,
μόνο;
Για να δούμε τι μένει, όταν σταματήσει η μουσική;
για να δούμε αν μπορούμε να αποφύγουμε αυτό που είναι κοινό μυστικό σε όλα τα jam σε όλο τον κόσμο, ότι η μουσική είναι τόσο πανίσχυρη που σταματάμε να την ακούμε και μας βολεύει δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα ερήμην μας
Τι μας ενθαρρύνουν οι αυτοσχεδιαστές μουσικής; Για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε, αφού τους έχουμε ακούσει, με τα σώματά μας μόνο.
(εντάξει εντάξει! μετά από ώρα όποιος θέλει μπορεί να παίξει και μουσική, αρκεί να μην είναι το σύνηθες έθνικ μπητ, θα υπάρχει η γνωστή μαύρη κιθάρα μου που στα χέρια όλων των άλλων ακούγεται γλυκόηχη, ένα σκουριασμένο φλάουτο, η Κωνσταντινουπολίτικη λύρα της Εύας και μια φλογέρα απο τα μαθήματα Ορφ στην Κρατική)
Αυτή την φορά και μόνο, θα επιμείνουμε ότι θα θέλαμε σε αυτό το jam να αρχίσουμε όλοι μαζί, παρακολουθώντας πρώτα την συναυλία.
ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Είσοδος αυστηρά μόνο μεχρι τις 8 και 10' μμ
Κόστος ελεύθερη συνεισφορά για την συναυλία και το τσίπουρο
Εχτές, Κυριακή, τι κάνατε στις 9 το βράδυ; βλέπατε τηλεόραση; είχατε πάει να δείτε θέατρο ή παράσταση χορού, που; στη Στέγη; στο Μέγαρο; Εμείς ακούσαμε τους Αντώνη Σταυρινό, Γιάννη Δεσποτάκη και Κατερίνα Μανιού. Και μετά δεν μας χώραγε το βράδυ https://www.flickr.com/photos/106763642@N04/sets/72157643552383585/
Αντώνης: Αν έπαιζα κάτι διαφορετικό θα χόρευαν διαφορετικά;
Εγώ: χμμ τότε μην παίξεις
ταυτόχρονα
Το επόμενο Jam θα γίνει αμέσως μετά την συναυλία των Αντώνη Σταυρινού, Γιάννη Δεσποτάκη, Κατερίνας Μανιού.
Στην συνέχεια της συζήτησης που άρχισε μετά την εκπληκτική συναυλία των ανωτέρω μουσικών και το κείμενό μου 'Οι Τζαζεμένοι"
http://www.paratiritirioxorou.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html
σκεφτήκαμε στο jam του Απριλίου, αντίθετα με τη συνήθη πρακτική των jam, να αρχίσουμε όλοι μαζί, πρώτα παρακολουθώντας την συναυλία των και μετά να χορέψουμε,
χωρίς, υποχρεωτικά, μουσική συνοδεία,
μόνο με τα σώματά μας,
μόνο;
![]() |
Φωτο Τ. Π. |
για να δούμε αν μπορούμε να αποφύγουμε αυτό που είναι κοινό μυστικό σε όλα τα jam σε όλο τον κόσμο, ότι η μουσική είναι τόσο πανίσχυρη που σταματάμε να την ακούμε και μας βολεύει δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα ερήμην μας
Τι μας ενθαρρύνουν οι αυτοσχεδιαστές μουσικής; Για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε, αφού τους έχουμε ακούσει, με τα σώματά μας μόνο.
(εντάξει εντάξει! μετά από ώρα όποιος θέλει μπορεί να παίξει και μουσική, αρκεί να μην είναι το σύνηθες έθνικ μπητ, θα υπάρχει η γνωστή μαύρη κιθάρα μου που στα χέρια όλων των άλλων ακούγεται γλυκόηχη, ένα σκουριασμένο φλάουτο, η Κωνσταντινουπολίτικη λύρα της Εύας και μια φλογέρα απο τα μαθήματα Ορφ στην Κρατική)
Αυτή την φορά και μόνο, θα επιμείνουμε ότι θα θέλαμε σε αυτό το jam να αρχίσουμε όλοι μαζί, παρακολουθώντας πρώτα την συναυλία.
ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Είσοδος αυστηρά μόνο μεχρι τις 8 και 10' μμ
Κόστος ελεύθερη συνεισφορά για την συναυλία και το τσίπουρο
Εχτές, Κυριακή, τι κάνατε στις 9 το βράδυ; βλέπατε τηλεόραση; είχατε πάει να δείτε θέατρο ή παράσταση χορού, που; στη Στέγη; στο Μέγαρο; Εμείς ακούσαμε τους Αντώνη Σταυρινό, Γιάννη Δεσποτάκη και Κατερίνα Μανιού. Και μετά δεν μας χώραγε το βράδυ https://www.flickr.com/photos/106763642@N04/sets/72157643552383585/
Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014
"στο Κατώφλι" 4 μαθήματα Partnering, κάθε Τετάρτη τον Μάρτιο, μαζί με την Αθηνά Κυρούση
![]() |
φωτό Ομάρ |
Είναι μια κοπέλα
το σώμα της είναι μακρύ, ευλύγιστο αλλά ταυτόχρονα με συμπαγή δύναμη, σαν φιδιού.
Την έχω δει να ελίσσεται στο δάπεδο, στον αέρα, να αποπειράται να κάνει το ίδιο και πανω σε σώματα.
Έχει το σώμα της χορεύτριας, είναι χορεύτρια, το σώμα της ασφυκτιά απο την εμπειρία των τεχνικών που έχει διδαχτεί.
Φαίνεται αιωνίως μόνη και ακίνητη αλλά ταυτόχρονα αιωνίως σε ετοιμότητα, περιμένει και ξαφνικά τινάζεται, σπαθίζει τον χώρο με το σώμα της σαν να ζητάει κάτι που όλο δεν βρίσκει, όπως και όλες οι χορεύτριες.
Όταν χορεύει ακούς τον αχό του σώματός της.
Θα την δείτε στα jam, έρχεται πάντα αργά, όταν καθαρίσει λίγο ο τόπος και μετά είναι αυτή που θα μείνει τελευταία, ο χώρος δεν της φτάνει, είναι μία χορεύτρια.
και
αυτή εδώ με ξαφνιάζει, καθώς μου προτείνει να διδάξουμε μαζί μαθήματα partnering.
Αλλά είναι σιωπηλή, όπως όλες οι χορεύτριες, προσπαθώ να την καταλάβω....
...... έχω ήδη πει δημόσια ότι είναι μια εμπορευματική εκδοχή του contact improvisation, μια έκπτωση της ελευθερίας του για να μάθουν χορογραφημένες λύσεις οι χορευτές που βιάζονται και δεν ενδιαφέρονται για τον μεγάλο χρόνο του αυτοσχεδιασμού.
........Αυτό που θα τους διδάξουμε θα είναι σαν κατώφλια, απο τα οποία θα ξέρουν να περνάνε με ασφάλεια ώστε να βρεθούν εκεί οπουδήποτε θέλουν. Χρειάζονται οι άνθρωποι να μάθουν κινητικές λύσεις, μετά θα τις χρησιμοποιούν ελεύθερα, τώρα η ελευθερία περιορίζεται σε αυτά που αισθάνονται άνετα.
.........Μα έχω κοροϊδέψει όλους τους δασκάλους που διδάσκουν αντίστοιχο μάθημα στην Ελλάδα.
- Είχαν την δική σου αποδεδειγμένη σχέση με το contact;
..............μη καταντήσουμε να κάνουμε μόνο στηρίξεις και σηκώματα;
.........Αφού στην αρχή θα ενδυναμώνουμε τα σώματα, πράγμα που το ξεχνάμε στον αυτοσχεδιασμό, στην συνέχεια θα δίνουμε ατομικές χορευτικές φράσεις που θα θέτουν ερωτήματα για το σώμα στον χώρο και τον χρόνο. Μετά θα δίνουμε απαντήσεις για την στιγμή της συνάντησης με το άλλο σώμα.
............Η σχέση μας θα είναι όπως και των σωματων στο partnering, το μάθημα δεν θα ερευνά άπειρες πιθανότητες αλλά σκοπεύει να επιτύχει ένα συγκεκριμένο κινητικό στόχο και προσφέρει τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι θα τον πετύχουν. Οι δύο δάσκαλοι είναι ισότιμοι, ο καθένας μας φέρνει την δύναμη του, τις ιδέες του, την τεχνική του, την ακρίβεια των διορθώσεων. Θα φέρουμε γνωσεις του Αϊκίντο, του cross fitting, του ρεπερτορίου και των μαθημάτων της Τρίσα Μπράουν από τότε που δίδασκε ακόμα αυτή, όλων των release τεχνικών, της Γκράχαμ.
.........Να το ονομάσουμε εναέρια Γκράχαμ;
- Μην κοροιδεύεις, πες μου ένα άλλο οργανωμένο σύστημα που να δυναμώνει το κέντρο μας, την σχέση του με τα άκρα και το πάτωμα.
............Το ότι θα είμαστε δύο δεν θα δημιουργήσει προβλήματα; μπορεί να τσακωθούμε να διαφωνήσουμε μπροστά στους μαθητές
- Θα είναι σαν τα ζευγάρια στο contact, όπου μαζί αντιμετωπίζουν την βαρύτητα καλύτερα. Όντας δύο θα μπορούμε να δείχνουμε τις κινήσεις με ακρίβεια και όχι χρησιμοποιώντας τον θαρραλέο μαθητή της τάξης, θα μπορούμε να διορθώνουμε πιο πολύ, θα είμαστε όλη την ώρα παντού ολόγυρα πάνω από τους μαθητές
...........Δεν υπάρχει ο φόβος μετά να μην μπορούμε πιά να αυτοσχεδιάσουμε ελεύθερα και όλο να επαναλαμβάνουμε μόνο σηκώματα τα οποία θα έχουμε μάθει καλά;
- Αυτός ο φόβος υπάρχει, από την άλλη υπάρχει και η ψευδαίσθηση της ελευθερίας όταν δεν έχεις δοκιμάσει τα όρια σου, όμως όσοι θέλουν να αυτοσχεδιάσουν θα ξέρουν το πόσο μακρυά/ψηλά/πίσω μπορούν να πάνε, θα απομυθοποιηθούν τα ακροβατικά και θα απελευθερώσουμε την πείνα για τον πέρα χώρο.....
............
Εντάξει, της είπα αλλά ας κάνουμε 4 μαθήματα, μόνο, να! για ένα μήνα, τον Μάρτιο, κάθε Τετάρτη στις 8 μμ και μετά τα ξαναλέμε.
Είμαι δύσπιστος, αυτό που ψάχνουμε είναι επικίνδυνο, είναι ο αυτο-σχεδιασμός ενός σώματος στο κατώφλι μετά τον εύκολο θαυμασμό.....
..............
2:57 π.μ.
Athina Kyrousi
θελουμε να κανουμε τον κοσμο να απλωνεται, να βγαινει εξω απτον εαυτο του, να είναι σιγουρος να αρπαξει τον αλλον, να είναι γιγουρος πως θα βγει χωρις τραυματισμούς, να γυρναει σπιτι και να μην είναι σε μια ζεν κατασταση αλλα να εχει ορεξη να συνεχισει κι άλλο κι άλλο να εχει ορεξη να ξυπνησει το πρωι για να απλωθει μεσα στην μερα χωρις φοβο

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014
μετά το Καθαρό Jam
Καθώς ψάχνω να βρω την κούραση από το χθεσινό τετράωρο Jam και τους συνήθεις άλλες φορές πόνους στο σώμα αλλά βρίσκω μόνο περισσευούμενη ενέργεια και στενοχώρια που τέλειωσε και χωρίσαμε, συνειδητοποιώ γελώντας ότι τώρα, σε αυτή την ηλικία, κατάφερα να χορέψω τόσο πολύ και τόσο έμφορτος συναισθημάτων και διανοητικής καθαρότητας.
Καθώς κοιτάζω τις φωτογραφίες των χορευτών και των μουσικών της κολεκτίβας T.I.M.E, από το χθεσινό "Καθαρό Jam" πέρα από την χαρά βλέπω και συγκέντρωση, εμπάθεια,
Μου επιβεβαιώνεται ότι το Contact Improvisation είναι η μοναδική δραματουργική λύση που έχουμε για την στιγμή που συναντιούνται δύο σώματα και δεν θέλουμε να περιοριστούν στην αναπαραστατική ικανότητα του κάθε περφόρμερ.
Σιγά σιγά το jam, σε μια δαρβινική εξελικτική πορεία. αποκαθαίρεται από την ενδοστρεφή new age αισθησιακή πλευρά του και πηγαίνει προς την κατεύθυνση που ονειρευόμουνα όταν πρώτο διάβασα μια παράγραφο για το Contact πριν 34 χρόνια, να εξαφανίσει τον διαχωρισμό θεατή - συμμετέχοντα, επαγγελματία –ερασιτέχνη, και να εξελιχθεί σε μια αισθητική της εποχής μας, που τριπλάρει τα προβλήματα κόστους παραγωγής και κλειστών φορμών του χορογραφημένου έργου, αντιπροτείνοντας μία τέχνη της ετοιμότητας και της αμεσότητας.
Σε κανένα βιογραφικό μου δεν θα γραφτεί ότι θεωρώ το χθεσινό jam σαν μία από τις καλύτερες παραστάσεις που έχω συμμετάσχει, με τους μουσικούς να πραγματοποιούν μια φανταστική συνάντηση των πρώιμων Pink Floyd με τον Morton Feldman σε ελληνικό μουσικό τοπίο και τους συγχορευτές μου να έρχονται με ενέργεια, τόλμη, χιούμορ, προσωπικές ιστορίες.
Καθώς κοιτάζω τις φωτογραφίες των χορευτών και των μουσικών της κολεκτίβας T.I.M.E, από το χθεσινό "Καθαρό Jam" πέρα από την χαρά βλέπω και συγκέντρωση, εμπάθεια,
Μου επιβεβαιώνεται ότι το Contact Improvisation είναι η μοναδική δραματουργική λύση που έχουμε για την στιγμή που συναντιούνται δύο σώματα και δεν θέλουμε να περιοριστούν στην αναπαραστατική ικανότητα του κάθε περφόρμερ.
Σιγά σιγά το jam, σε μια δαρβινική εξελικτική πορεία. αποκαθαίρεται από την ενδοστρεφή new age αισθησιακή πλευρά του και πηγαίνει προς την κατεύθυνση που ονειρευόμουνα όταν πρώτο διάβασα μια παράγραφο για το Contact πριν 34 χρόνια, να εξαφανίσει τον διαχωρισμό θεατή - συμμετέχοντα, επαγγελματία –ερασιτέχνη, και να εξελιχθεί σε μια αισθητική της εποχής μας, που τριπλάρει τα προβλήματα κόστους παραγωγής και κλειστών φορμών του χορογραφημένου έργου, αντιπροτείνοντας μία τέχνη της ετοιμότητας και της αμεσότητας.
Σε κανένα βιογραφικό μου δεν θα γραφτεί ότι θεωρώ το χθεσινό jam σαν μία από τις καλύτερες παραστάσεις που έχω συμμετάσχει, με τους μουσικούς να πραγματοποιούν μια φανταστική συνάντηση των πρώιμων Pink Floyd με τον Morton Feldman σε ελληνικό μουσικό τοπίο και τους συγχορευτές μου να έρχονται με ενέργεια, τόλμη, χιούμορ, προσωπικές ιστορίες.
Το καθαρό Jam
Τώρα που 25 χιλιάδες αναγνώστες Κυριακάτικης ελευθεροτυπίας έμαθαν για το jam
Τώρα που όλοι "ξέρουν" τι είναι ένα jam
Τώρα που τέλειωσαν οι Απόκριες
Τώρα που τα σώματα μας κινήθηκαν, συσπάστηκαν, εκτάθηκαν, χόρεψαν με όλους ταυτόχρονα
Τι μένει;
το Καθαρό Jam
είναι αυτό που γίνεται την επομενη Κυριακή μετα την καθαρή Δευτέρα
είναι αυτό της νηστείας
όταν έχετε χορτάσει rolling point, σηκώματα, πάτωμα, τριβές, προσωπική έκφραση, φλερτ, γλυκόηχες ρυθμικές αρμονίες......
είναι αυτό της νηστείας
όταν έχετε χορτάσει rolling point, σηκώματα, πάτωμα, τριβές, προσωπική έκφραση, φλερτ, γλυκόηχες ρυθμικές αρμονίες......
είναι το jam που θα καλωσορίσουμε τους μουσικούς της κολεκτίβας T.I.M.E για άλλη μια φορά και θα επιμείνουμε να τους ακούσουμε τον κάθε ένα ξεχωριστά
είναι το jam που η μουσική θα είναι γυμνή
και κάθε χορευτής θα θεωρεί ότι κάθε ήχος απευθύνεται σε αυτόν
είναι το jam που κάθε ήχος, κάθε βλέμμα, κάθε συνάντηση, κάθε άγγιγμα θα είναι μια πρώτη στιγμή που δεν θα χαθεί αλλά θα φτιάξει μια καθαρή γραμμή
είναι αυτό που θα έρθετε μόνο για την σπάνια μοναδική πιθανότητα να
αισθανθείτε κάτι αγαπητικό
αισθανθείτε κάτι αγαπητικό
9 Μαρτίου, 8 μμ
ελεύθερη συνεισφορά για το τσίπουρο και τα όργανα των μουσικών
Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014
JAM για δύο
Κυριακή 16 Φεβρουαρίου
δύο ημέρες μετά την ημέρα των ερωτευμένων
....... Τ.Ι.Μ.Ε.
....... η μουσική
....... η μουσική
....... εκείνο το σώμα που θέλεις να εξερευνήσεις
....... ο χώρος που στηρίζεις και σε στηρίζει
....... το βλέμμα αλληλεγγύης
....... το άγνωστο βήμα
....... η πίσω σελίδα σου
....... η ανάσα που αισθάνεσαι πάνω σου
.......
....... η ίδια αλλά διαφορετική κάθε φορά ιστορία των jam
....... δύο μουσικοί κάθε φορά για 15 λεπτά, που συναντιόνται εκείνη την στιγμή και όλοι οι χορευτές που θέλουν να δοκιμάσουν το σώμα τους με διαφορετικούς ήχους
....... συγκεκριμένα, 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 μουσικοί από την μουσική κολεκτίβα Τ.Ι.Μ.Ε......η Τιτή με την εμπειρία της....... ο Παναγιώτης με την ηλεκτρική κιθάρα του.......η Σοφία με τον ενθουσιασμό της.......ο Χάρης με τα πικ απ του.......η Εύα με την περιέργεια της πρωτοετούς.......η Αθηνά με την φωνή της.......ο Ομάρ με τα γλυκά του.......ο Σπύρος με το Mac.......και εγώ, αυτή την φορά θα μπω και δεν θα βγω μέχρι να τελειώσει.......
συμπληρώστε τις 7 τελίτσες
Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 9 μμ
....... ο χώρος που στηρίζεις και σε στηρίζει
....... το βλέμμα αλληλεγγύης
....... το άγνωστο βήμα
....... η πίσω σελίδα σου
....... ο ήχος μαχαίρι
....... η αιφνίδια επιβίωση....... η ανάσα που αισθάνεσαι πάνω σου
.......
....... η ίδια αλλά διαφορετική κάθε φορά ιστορία των jam
....... ο καπιταλισμός δηλ. η κοντοπρόθεσμη επιτυχία της χορευτικής αυταρέσκειας σου
.......
....... ο χρόνος των δύο ωρών ακριβώς....... δύο μουσικοί κάθε φορά για 15 λεπτά, που συναντιόνται εκείνη την στιγμή και όλοι οι χορευτές που θέλουν να δοκιμάσουν το σώμα τους με διαφορετικούς ήχους
....... συγκεκριμένα, 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 μουσικοί από την μουσική κολεκτίβα Τ.Ι.Μ.Ε......η Τιτή με την εμπειρία της....... ο Παναγιώτης με την ηλεκτρική κιθάρα του.......η Σοφία με τον ενθουσιασμό της.......ο Χάρης με τα πικ απ του.......η Εύα με την περιέργεια της πρωτοετούς.......η Αθηνά με την φωνή της.......ο Ομάρ με τα γλυκά του.......ο Σπύρος με το Mac.......και εγώ, αυτή την φορά θα μπω και δεν θα βγω μέχρι να τελειώσει.......
συμπληρώστε τις 7 τελίτσες
Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 9 μμ
Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014
Jam
Δεν βρίσκω τα παπούτσια των 16 μουσικών:
Γιάννη Μουτσάκη, Γιωργου Ταμιωλάκη, Δημητρη Εμμανουηλ, Δημήτρη Κοσμίδη, Λευτέρη Ανδριώτη, Μανούσου Κλαπάκη, Παολο Κοντσετι, Σοφίας Κολιοπούλου, Σταυρου Πηλιχού, Τζινας Δημητρίου, Χρήστου Ροζάκη, Χάρη Μαγκωνάκη, του κιθαρίστα απο την θεσσαλονίκη, του ψηλού λεπτού ξανθού και των δύο παιδιών που μπήκαν και έπαιξαν στο τέλος
των 46 χορευτών-τριών:
Γίτσας, Ανθής, Βάσως, Θένιας, Ναπολέοντα, Γιώργου Δαμάσκου, Αγάπης, Μαρυλίας. Ιωάννας, Σταυριάννας, Στέλιου, Ελένης, Δήμητρας, Μαρίνας, Νεφέλης, Ρεγγίνας, Counavous, Houanna, ................συμπληρώστε ονόματα
της Βασιλικής που τράβηξε φωτογραφίες δώρο
της άλλης Ταμιωλάκη που κέρδισε το φλουρί
της Σοφίας που δεν μπόρεσε να έρθει γιατι ήταν πιασμένα τα χέρια της από την δημόσια γιόγκα
των συνεργατών στο συνεργατικο στούντιο
όλων που μοιραστήκαμε την πιτα Jam εχτές το βράδυ
Γιάννη Μουτσάκη, Γιωργου Ταμιωλάκη, Δημητρη Εμμανουηλ, Δημήτρη Κοσμίδη, Λευτέρη Ανδριώτη, Μανούσου Κλαπάκη, Παολο Κοντσετι, Σοφίας Κολιοπούλου, Σταυρου Πηλιχού, Τζινας Δημητρίου, Χρήστου Ροζάκη, Χάρη Μαγκωνάκη, του κιθαρίστα απο την θεσσαλονίκη, του ψηλού λεπτού ξανθού και των δύο παιδιών που μπήκαν και έπαιξαν στο τέλος
των 46 χορευτών-τριών:
Γίτσας, Ανθής, Βάσως, Θένιας, Ναπολέοντα, Γιώργου Δαμάσκου, Αγάπης, Μαρυλίας. Ιωάννας, Σταυριάννας, Στέλιου, Ελένης, Δήμητρας, Μαρίνας, Νεφέλης, Ρεγγίνας, Counavous, Houanna, ................συμπληρώστε ονόματα
της Βασιλικής που τράβηξε φωτογραφίες δώρο
της άλλης Ταμιωλάκη που κέρδισε το φλουρί
της Σοφίας που δεν μπόρεσε να έρθει γιατι ήταν πιασμένα τα χέρια της από την δημόσια γιόγκα
των συνεργατών στο συνεργατικο στούντιο
όλων που μοιραστήκαμε την πιτα Jam εχτές το βράδυ
αλλά σήμερα που πήγα, βρήκα αυτό που μένει
Ραντεβού σε ένα μήνα, στην ολονυκτία της ημέρας των ερωτευμένων
Φωτο Βασιλική Μέρμηγκα
Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014
Jam Καζαμίας και η πίτα που κανείς δεν μπορούσε να κόψει
ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2014
• το 2014 θα συμβεί κάτι σπάνιο, κανείς χορογράφος δεν θα
καταγγείλει οποιονδήποτε συνάδελφό του στο τμήμα επιχορηγήσεων του Υπουργείου
Πολιτισμού, για τον απλό λόγο ότι δεν θα βρίσκει κανέναν στο γνωστό γραφείο “Διεύθυνση Χορού” στον δεύτερο όροφο, δεν θα
υπάρχει δεύτερος όροφος, δεν θα υπάρχει καν το κτίριο στο νούμερο 6 στην οδό
Σαριπόλου, κανείς δεν θα θυμάται καν ότι υπήρξε ένα Υπουργείο Πολιτισμού.
• Τον Ιανουάριο του 2014 ανακοινώνονται 365 νέα φεστιβάλ νέων καλλιτεχνών
με ονομασίες όπως Ρε-Dance, GUS, Frieze, όπου όλοι, συμμετέχοντες καλλιτέχνες, βοηθοί
παραγωγής, εθελοντές, δεν λαμβάνουν καμιά
αμοιβή από τα προγράμματα της ΕΕ με τα οποία πραγματοποιούνται, εξαίρεση αποτελούν
μόνο οι οργανωτές, αυτοί που έγραψαν την αίτηση και οι πανταχού παρόντες συνδικαλισμένοι
τεχνικοί.
• Τον Φεβρουάριο του 2014 αστυνομικοί εισβάλλουν ξανά στο Εμπρός και
συλλαμβάνουν αυτήν τη φορά δύο χορεύτριες, μια που έκανε Contact μόνη της και μια
που έγραφε την πτυχιακή της με θέμα την πρώτη. Οι αστυνομικοί μόλις το αντιλαμβάνονται
τις αφήνουν αμέσως ελεύθερες, είναι γνωστό σε όλους ότι ο χορός δεν έχει καμιά σχέση
με την πολιτική και η κοινωνία θα αλλάξει μόνον όταν κάθε χορευτής καλυτερέψει τον
εαυτό του και την τεχνική του. Mε την απελευθέρωση τους αποφεύγεται και το ρεζίλι
να μην εμφανιστεί κανένας άνθρωπος του χορού στο πιθανό κάλεσμα στήριξης των συλληφθέντων
στα δικαστήρια της Ευελπιδων.
• Τον Μάρτιο του 2014 στις Απόκριες θα ντυθώ χορευτής αλλά δεν θα γελάω
και δεν θα είμαι μασκαράς
• Το 2014, την 1η Απριλίου, θα φτιαχτεί σύλλογος μαθητών ανωτέρων επαγγελματικών
σχολών χορού.
• Τον Μάιο του 2014 στην πορεία της Πρωτομαγιάς το συνεργατικό στούντιο
κατεβαίνει με αυτόνομο μπλοκ, το οποίο είναι πολυαριθμότερο αυτού της νεολαίας Σύριζα
και υπολείπεται αυτού της ΑΚ αφότου ζητήθηκε οι συμμετέχοντες να επιλέξουν ανάμεσα
στο Πολιτικό Θέατρο και το Θέατρο της Πολιτικής.
Στις 17 Μαΐου, Διεθνή Ημέρα κατά
της Ομοφοβίας και της Τρανσφοβίας γίνεται ο πρώτος γάμος μεταξύ Έλληνα χορευτή και
Ελληνίδας χορεύτριας. Ο γάμος επιδοτείται από τον Μητροπολίτη Ανθιμο και το τμήμα
χορού της Χρυσής Αυγής (ξέρετε αυτούς που οργάνωσαν πέρυσι το δωρεάν σεμινάριο των
DV 8 μόνο για Έλληνες και πολλοί έτρεξαν να συμμετάσχουν...)
• Τον Ιούνιο του 2014 ο Δήμος Αθηναίων μετά από επανειλημμένες καταγγελίες
του ΣΩΠΑ (σωματείου πατωματζήδων) κλείνει όλα τα στούντιο
χορού διότι δεν είχαν μόνιμο πατωματζή για τη συντήρηση των πατωμάτων τους, με προφανές
αποτέλεσμα να διακυβεύεται η ασφάλεια των πατουσών, πράγμα για το οποίο ο Δήμαρχος Γ. Καμίνης ενδιαφέρεται
προσωπικά όπως δήλωσε στην προεκλογική του ομιλία πριν από τις δημοτικές εκλογές.
• το 2014 τον Ιούλιο, μετά το τέλος της
παράστασής της, συλλαμβάνεται η πρώτη Ελληνίδα χορογράφος κατηγορούμενη για πλαστοπροσωπία,
καθώς είχε αλλάξει το όνομά της, είχε κάνει πλαστική και είχε παρουσιάσει την παλιά
χορογραφία από τις εξετάσεις του 2ου έτους στην σχολή της σαν πετυχημένη παράσταση
στην Ευρώπη. Απολογούμενη είπε ότι ήταν ο μοναδικός τρόπος για να την επιλέξουν
στο Φεστιβάλ Αθηνών.
• Το καλοκαίρι του
2014,
όπου και να πάω διακοπές, θα υπάρχει και ένα
σεμινάριο χορού με το γνωστό μάθημα χορογραφημένων χαμηλών πτήσεων και απλοϊκών
ασκήσεων contact improvisation
• τον Οκτώβρη του 2014 καθώς το 99% των αποφοίτων της Κρατικής θα χορεύουν
στην κεντρική Ευρώπη, μια νέα λέξη εμφανίζεται στη Γερμανική γλώσσα «Γκρηχεντανσερμπάιτερ».
Παρ' όλα αυτά εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται με καχυποψία από τους ιδιοκτήτες
όταν ψάχνουν να νοικιάσουν δωμάτια στις συνεχείς μετακινήσεις τους από πόλη σε πόλη
της Ευρώπης.
• Τον Νοέμβριο o πρόεδρος της Λυρικής ανακοινώνει νέα εξόρμηση προς τον
απλό κόσμο, με παραστάσεις όπερας έξω από κέντρα κράτησης μεταναστών, σε γηροκομεία
για χορευτές, στην γιορτή της αστυνομίας, σε πανηγύρια της Αγ. Βαρβάρας στο Μενίδι,
στην Ευριπίδου την ώρα που μοιράζεται το συσσίτιο, στην οδό Ζήνωνος την ώρα που
φουλάρουν τα σηματοδοτούμενα με νέον στούντιο.
• Το 2014 η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών θα οργανώσει ΚΑΙ Contact
Improvisation jam, το οποίο θα το διευθύνει κοπέλα που είχε παρακολουθήσει ένα
jam μια φορά στην Αγγλία και έκανε μια εργασία στο τοπικό πανεπιστήμιο γι' αυτό
το θέμα και θα συμμετέχουν 365 που αρνούνται πεισματικά να κάνουν οποιοδήποτε μάθημα
Contact.
(συμπληρώστε ελεύθερα με τις δικές σας προβλέψεις στα σχόλια)
Όλα αυτά θα συμβούν, εκεί έξω, διότι στο Συνεργατικό στούντιο
σε όλο
το 2014
• κανένας δεν θα πέφτει, μόνος του,
• το 2014 το κέντρο μας θα είναι παντού
• το 2014 το άγγιγμά μας δεν θα ζεσταίνει αλλά θα πυροδοτεί
• το 2014 οι άνθρωποι δεν θα κάνουν χορό για να αδυνατίσουν αλλά για
να δυναμώσουν το πνεύμα τους
• το 2014 οι άνθρωποι θα θυμούνται τους πιο περίπλοκους συνδυασμούς
βημάτων-στροφών-αλμάτων στη ζωή
• το 2014 θα ζεσταινόμαστε διαβάζοντας φιλοσοφία και οι φιλόσοφοι θα
βγάζουν βιβλία μόνο με εικόνες χορού
• το 2014 χορό θα κάνουμε για να ζεσταινόμαστε πριν τις πορείες
• το
2014 ο χορός μας θα ξαναβαφτίσει τις λέξεις
• το 2014 θα ερωτευόμαστε ξανά και ξανά το ίδιο μικρό βήμα
• το 2014 δεν θα φοβόμαστε από πριν για το μετά και θα πέφτουμε στους
χορούς μας με λύσσα μεγάλη
• το 2014 στις 13 Αυγούστου στα γενέθλιά μου τα κεράκια της τούρτας θα
είναι όσοι και οι υπέροχοι συνεργάτες στο στούντιο
• το 2014 μια νέα τεχνική χορού θα επιβληθεί the Non-Rehearsed Dance
• το 2014 δεν
θα υπάρχει ο παλιός διαχωρισμός: «Χορευτές Μπαλέτου» και «Χορευτές Σύγχρονου». Ο
νέος διαχωρισμός, αντίστοιχος με την εποχή του εμφυλίου που ζούμε, θα είναι «Χορευτές
που χορεύουν για το κοινό ιδρυμάτων με σχέσεις με τη μνημονιακή ολιγαρχία» και
«Χορευτές που χορεύουν για (και με) ένα κοινό αποτελούμενο από συντρόφους»
Το 2014 αρχίζει στο Συνεργατικό στούντιο με το πρώτο jam της χρονιάς,
την Κυριακή 19 Ιανουαρίου στις 8 μ.μ.
Αυτήν τη φορά θα εξερευνήσουμε αν μια σύντομη παράσταση και μια συναυλία από τους μουσικούς μας Χρήστο Ροζάκη, Μανούσο Κλαπάκη, Λευτέρη Ανδριώτη, Γιώργο Ταμιωλάκη, μπορούν να σας προσκαλέσουν να σηκωθείτε να χορέψετε.
Κάπου στη μέση του αναπόφευκτου jam, των απρόσκλητων μουσικών, των αλμάτων,
των επαφών, της κουβέντας, των φαγητών που θα φέρουμε όλοι, θα προσπαθήσουμε να
κόψουμε όλοι μαζί και να μοιραστούμε την πίτα (με δώρο Contact Improvisation).
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013
¨Περπατώντας προς την Φάτνη σου¨
¨Περπατώντας προς την Φάτνη σου¨
Καλά τι περιμένατε; Καμιά σοβαρή φωτογραφία; στο κιτς των ημερών απαντάμε με μια κιτς φωτογραφία. Στο ενδιάμεσο προλάβαμε να απαντήσουμε στο ερώτημα τι συνδέει την Λώρι Αντερσον, μόνη της χωρίς τον Λού στο σπίτι τους, αυτά τα Χριστούγεννα, να κοιτάζει τα φώτα που αναβοσβήνουν, με τον Μαρξ στην έκθεση του Λονδίνου μπροστά στό ηλεκτροφωτισμένο κρυστάλλινο παλάτι που ξαναβρήκε στο Κεφάλαιο.
Ευχαριστήρια υστερόγραφα σε όλους όσους συμμετείχαν και ειδικά:
- στον Βαγγέλη Μπιτσώρη, στον μόνο θεωρητικό που συμμετείχε, ξεκινώντας μάλιστα να τραγουδάει το τραγούδι του Εμπρός...Εμπρός της γης οι ......
- στην Νάγια που έφυγε τρέχοντας από το μέγαρο και την καθεστωτική ανορεξική Γκιγιέμ για να συμμετάσχει στην παράσταση στο Εμπρός,
- στην κοπέλα που δεν θυμάμαι το όνομά της και είναι η μοναδική ευτυχισμένη μαθήτρια ανώτερης επαγγελματικής σχολής χορού (Ακτίνα; )που έχω συναντήσει,
- στους μουσικούς που πέρασαν από την Λώρι, στον Λου και κατέληξαν στην Διεθνή,
- στον Δημήτρη Κοσμίδη που νοιάζεται για μένα
- στην Έφη που επιμένει να αναρωτιέται ποιος είναι ο προσωπικός της Μεσσίας,
- στον κυριο με το υπόγειο κατάστημα στην Σοφοκλέους, στο μόνο που βρήκα Αη Βασίληδες που ήταν στην πραγματικότητα Μαρξ- σε όλους όσους κράτησαν τους Μάρξ που τους πετάξαμε, εύχομαι σε καλή μεριά
https://www.facebook.com/events/656734574387067/?ref_dashboard_filter=calendar
23 Δεκεμβρίου 2013
Εμπρός
![]() |
φωτο Αλέξαδρος Μανόπουλος |
Ευχαριστήρια υστερόγραφα σε όλους όσους συμμετείχαν και ειδικά:
- στον Βαγγέλη Μπιτσώρη, στον μόνο θεωρητικό που συμμετείχε, ξεκινώντας μάλιστα να τραγουδάει το τραγούδι του Εμπρός...Εμπρός της γης οι ......
- στην Νάγια που έφυγε τρέχοντας από το μέγαρο και την καθεστωτική ανορεξική Γκιγιέμ για να συμμετάσχει στην παράσταση στο Εμπρός,
- στην κοπέλα που δεν θυμάμαι το όνομά της και είναι η μοναδική ευτυχισμένη μαθήτρια ανώτερης επαγγελματικής σχολής χορού (Ακτίνα; )που έχω συναντήσει,
- στους μουσικούς που πέρασαν από την Λώρι, στον Λου και κατέληξαν στην Διεθνή,
- στον Δημήτρη Κοσμίδη που νοιάζεται για μένα
- στην Έφη που επιμένει να αναρωτιέται ποιος είναι ο προσωπικός της Μεσσίας,
- στον κυριο με το υπόγειο κατάστημα στην Σοφοκλέους, στο μόνο που βρήκα Αη Βασίληδες που ήταν στην πραγματικότητα Μαρξ- σε όλους όσους κράτησαν τους Μάρξ που τους πετάξαμε, εύχομαι σε καλή μεριά
![]() |
φωτο Δημήτρης Γερονίκος |
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013
αποδείξεις
![]() |
https://www.facebook.com/thalia.nouarou/media_set?set=a.10151929566408001.1073741841.659893000&type=1
και το ημερολόγιο μαθημάτων
http://agapitislaurie.blogspot.gr/
Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013
μια διευκρίνιση
Κατόπιν επανειλημμένων
ερωτήσεων από συμμετέχοντες στο εργαστήρι "Η Αγάπη της Λώρι" θέλω να διευκρινίσω την θέση μου σαν
δασκάλου Contact Improvisation και την σχέση μου με τις υπάρχουσες διδακτικές πρακτικές.
Πιστεύω βαθύτατα ότι το
Contact δεν πρέπει να έχει τεχνική εκμάθησης, συγκεκριμένη και οργανωμένη γραμμικά
σε μια εξελικτική πορεία ή τουλάχιστον δεν ενδιαφέρει εμένα να οργανώσω και να
ακολουθήσω μια.
Πιστεύω ότι όταν γίνεται αυτό,
διαμορφώνεται μια πολύ συγκεκριμένη και κλειστή γλώσσα, ασυνείδητα ιεραρχημένη
(τι θεωρούμε εξέλιξη; Να κάνεις σηκώματα;) με
κατάληξη αυτό που όλοι παρατηρούμε στα jam ή τις παραστάσεις σε όλο τον κόσμο, αυτοσχεδιαστές
που χορεύουν με τον ίδιο τρόπο.
Τα μαθήματα μου δεν είναι
οργανωμένα γραμμικά, όπως γίνεται στο μπαλέτο ή στα μαθήματα τεχνικής σύγχρονου
όπου πρώτα θα μάθεις κάτι και αφού το μάθεις προχωράς στο επόμενο, το οποίο
είναι, τι; πιο ψηλά, πιο μακρυά, πιο περίπλοκα από πλευράς συντονισμού.
Πιστεύω ότι μια αντίστοιχη οργάνωση
«γλώσσας» η οποία συνέβη σιωπηλά με την ανάπτυξη παγκοσμίως του Contact (όπου
ανάπτυξη εννοώ τον τζίρο, περισσότεροι δάσκαλοι - περισσότεροι μαθητές), απειλεί να εξαφανίσει την υπέροχη πιθανότητα του ως μιας
πόρτας από την οποία μπορούνε να περάσουν όλες οι κινητικές γλώσσες, αφήνοντας
απ’ έξω την δομή τους και επιτρέποντας την απόλυτα ατομική
έκφραση.
Τα μαθήματα μου δεν είναι σαν
σκαλιά με τα οποία ανεβαίνουμε όλο και πιο ψηλά. Περισσότερο θα ήθελα να φανταστείτε
κάθε μάθημα σαν μια σταγόνα που πέφτει και δημιουργεί κύκλους, οι σταγόνες είναι αυτόνομες, πλήρεις, έχουν το
ίδιο βάρος, απλά όσες περισσότερες πέφτουν πάνε και πιο βαθιά προκαλούν και
περισσότερους, μεγαλύτερους κύκλους.
Κάνω την διευκρίνιση καθώς ακούω την αγωνία των συμμετεχόντων στο σεμινάριο αλλά και κατά την διάρκεια της χρονιάς, να μην λείψουν από κάποια
μαθήματα και χάσουν ένα σημαντικό τμήμα, ευτυχώς στο Contact
Improvisation δεν έχουν χώρο εκφράσεις όπως: "φτου την ημέρα που μας έμαθε
τα γκραν ζετε εγώ δεν ήμουν", όλοι μας από παιδιά έχουμε τρέξει και πηδήξει όσο πιο μακριά μπορούσαμε, είναι απόλυτα προσωπικός σας δρόμος
πως και που ψηλά θα πάτε.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)