Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

Η Γίτσα και ο Νέος Κύκλος



   Κάθε τρία χρόνια, κάθε κύκλος ζωής κλείνει και ένας νέος αρχίζει
Το γυμνάσιο κρατάει τρία χρόνια
Το λύκειο κρατάει τρία χρόνια
Όι σχέσεις κρατάνε τρία χρόνια
Έτσι και στο Contact Improvisation
Για κάποιο λόγο που δεν γνωρίζω, μεταφυσικό ή κοινωνικο-βιολογικό, κάθε τρία χρόνια ένας κύκλος μαθητών ολοκληρώνεται και ένας άλλος καινούργιος ξεκινάει, νέοι μαθητές έρχονται στην θέση αυτών που φεύγουν.



       Πριν τρία χρόνια η Γίτσα, σπούδαζε Contact χωρίς να το ξέρει, ¨στατική¨, ¨αντοχή υλικών¨, ¨φορτία¨, ¨διαφορικές εξισώσεις ισορροπίας και λυγισμού" και κάπου εκεί στο τρίτο έτος του Πολυτεχνείου τόλμησε να δοκιμάσει άλλο μέσο και να έρθει στο μάθημα, με πλατύ χαμόγελο και μακριά πόδια.  Και συνέχισε να έρχεται μέχρι που τα μακριά πόδια της μια μέρα δεν χώραγαν στο στούντιο,  το σώμα της άρχισε να παίρνει αποφάσεις απρόσμενων στηρίξεων και το χαμόγελό της ήταν έμπειρο πια σε μαθήματα και παραστάσεις.

Και μετά τέλειωσε, όχι το contact, αλλά τις σπουδές της και τώρα φεύγει στο εξωτερικό, όπως όλοι σας και θα κάνει μαθήματα σε άλλη γλώσσα......
Αυτή και αυτοί, είναι οι αγαπημένοι μαθητές που δένουν τον κύκλο.
Υπάρχουν και άλλοι, που απλά πρόσθεσαν στο βιογραφικό τους το contact, που βρήκαv επιτέλους κάπου αλλού γκόμενα, που δεν πέρασαν τις εξετάσεις του «σας βγάζω τον χειρότερο εαυτό σας», που μύρισαν και δεν βρήκαν την έπαρσή τους, αυτοί ευτυχώς φεύγουν νωρίτερα.
Εμείς εδώ μιλάμε για αυτούς που θα μείνουν
και το contact improvisation θα γίνει μέρος της ζωής τους.


     Αυτό τον Σεπτέμβρη αποχαιρετούμε την Γίτσα και περιμένουμε τον καινούργιο κύκλο μαθητών. 
Δεν θα ξαναρχίσουμε από την αρχή, δεν θα ξανακάνουμε μαθήματα στο σκοτάδι, διαβάζοντας ποιήματα, μαζί με ανάπηρους, ακούγοντας Μανώλη Αναγνωστάκη, παίζοντας ψευτο - ξύλο σαν ταινία δράσης, λέγοντας συνέχεια Ναι....
     Αλλά θα ψάξουμε την πείνα και την απόλαυση για την κίνηση εκτός βάρους,  για τις τρύπες που ανοίγει και γεμίζει η σωματική επαφή, για τις ιστορίες που φτιάχνουμε μέχρι να τις καταλάβουμε και να τις αλλάξουμε και σίγουρα όπως πάντα θα κάνουμε ξαφνικές παραστάσεις ......

Κατά ένα περίεργο τρόπο κάθε νέος κύκλος κάνει άλλα μαθήματα.
Γιατί;
Διότι κάθε νέος κύκλος είναι νέα ζωή για μένα.

Έναρξη
όπως και τα δημοτικά σχολεία  και οι χειμερινοί κινηματογράφοι τον Σεπτέμβρη, 
το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου στις 4 μμ 





Σάββατο 6 Ιουλίου 2013

τελευταία μαθήματα;


Πράγματι, ήταν τα τελευταία μαθήματα,

ραντεβού;



6/7
Ηπειρώτικο Contact
Πως χορεύεις σε ψηλή ραχούλα χωρίς να φοβάσαι στην άκρη του γκρεμού;
Το κέντρο μας, το κεφάλι που πλέει, εκτός βάρους όλη την ώρα δίνοντας και παίρνοντας βάρος, να κάθεσαι όρθιος στον άλλο και να ακολουθείς τον ρυθμό
με την την Αθηνά,  την Αελλώ, τον Ναπολέοντα και την Βάσω
μουσική 16 διασκευές του Γιατρού ή Αχ μανούλα'μ


12/6
για μια στιγμή επάνω σου
με την την Αθηνά,  την Νίκη, την Βάσω, τον Λεωνίδα, την Βερονίκη και την Εύα

4/6
rolling point σκέψεων
τα αποτυπώματα μας πλημμυρίζουν προς όλες τις μεριές, κάθε επόμενη κίνηση κρατάμε κάτι από την προηγούμενη
με την Αθηνά και την Νίκη 
μουσική Jason Molina

1/6
"Την Ημέρα που δεν φίλησα την Ισιδώρα Ντάνκαν"
προετοιμασία για την βραδινή παράσταση
παύσεις και συνέχεια, 1000 αρχές ντουέτων, συμπυκνώνοντας τον χορό μας, πως έχουμε ξεκάθαρη κινητική ιδέα και πως την διατηρούμε
με την την Αθηνά,  την Άρια, την Ανδρονίκη, την Νίκη  και την Αελλώ,

29/5
εκτός βάρους, προς και μακριά από τον άλλον, συνέχεια
η βαρύτητα είναι η κινητήριος δημιουργική δύναμη
με την Βάσω, την Αελλώ, τον Πάνο, την Σοφία, την Αθηνά, τον Σπύρο

26/5
άγριο πάτωμα, άγριος έρωτας

πατώματα σε όλες τις αρθρώσεις, μικρός χορός

τρίο συνέχεια,
πως φέρνει ο τρίτος τον τρόπο του βλέμματος σε φυσική επαφή με το ντουέτο;
με την Βάσω και την Αελλώ

22/5
Κόκαλα που τρέχουν υγρά.
Τρίο,
ένας κοιταζει με συνεχόμενα σημεία του σώματός τoυ δυο οι οποίοι είναι σε ντουέτο contact, εκ των οποίων ο ένας με κλειστά μάτια και ο άλλος δεν αφήνει ποτέ από το οπτικό του πεδίο  τον πρώτο που τους κοιτάζει από έξω.

Η δομή έχει σχέση με το βλέμμα και αναπτύσσει μια πολλαπλή δραματολογία, αυτός που εγκαταλείπεται με εμπιστοσύνη, η αντίθεση του να αισθάνεσαι με όλες τις αισθήσεις σου ένα σώμα εκτός από την όραση η οποία κατευθύνεται έξω από το σημείο επαφής, αυτός που κοιτάζει από έξω με την δύναμη της εποπτείας στην ουσία σκηνοθετεί οτιδήποτε και αν κάνουν αυτοί που χορεύουν.
με την Βάσω και την Σοφία

24/4
η ματιά του Λυγκέα
ο τρόπος που κοιτάζουμε αλλάζει τον χορό
με την Νίκη
  
Κύκλος
Να αγγίζω την φωνή σου

21/4
μάθε με να μιλάω να σε μάθω να χορεύεις
με την Γεωργία, τον Χάρη, την Νίκη,  την Κατερίνα, τον Δημήτρη, την Μάρθα, την Βάσω, τον Στέλιο, την Γίτσα, την Άλκηστη 

13/4
περπατώντας με τους/τις Merilyn Manson Αλίκη Κοεμτζή Γεώργιο Πρετεντέρη Τζούλια Κασιδιάρη Ντέμη Γκλέζο Λιάνα Παπαϊωάννου Αλέξη Λαζόπουλο Σκάρλετ Μερκελ

9/4
η ηρεμία πριν ή ανάμεσα ή αφ' ότου γυρίσει ο κόσμος ανάποδα
με την Γίτσα και την Βάσω

30/3
Το τρίγωνο στο οποίο στηρίζομαι
Το τρίγωνο από το οποίο περνάς
με την Βάσω και την Μαριάννα

23/3
Ψίθυροι στις αρθρώσεις
Περπατώ, κινούμαι πάνω σε ψιθύρους
Χρονομηχανή 2 ''
με την Βάσω, την Μαριάννα, την Αελλώ, τον Κώστα, τον Δημήτρη και τον Ορέστη 

8/3
Όσο Μπούκο, κίνηση μέσα από το δέρμα, μέσα από το μεδούλι των οστών.
Οι δονήσεις την φωνής δεν αλλάζουν με το βάρος.
με την Αθηνά, την Βάσω, την Αελλώ

6/3
Αρθρώσεις.
Εγώ σαν άρθρωση με το πάτωμα.  Το δέρμα μας ως ενδαρθρικό υγρό.
Ο χορός ως διαπραγμάτευση στις αρθρώσεις.
Ακολουθώντας με το στόμα

27/2
Κοιτάζοντας πέρα.
Λέγοντας τι βλέπουμε στον χώρο και τον χρόνο

23/2
Η φωνή όταν ο κόσμος είναι ανάποδα.
Μια φράση, σαν αφηρημένο σημείο επαφής


Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013



Δεν έχω στούντιο για να διδάξω
Δεν έχω στούντιο για να κάνω πρόβες
Βρίσκω στούντιο αλλά δεν έχει ελεύθερες τις ώρες που μπορούμε όλοι.
Βρίσκω στούντιο αλλά δεν είναι μεγάλο,
είναι σκοτεινό,
δεν έχει καλό πάτωμα,
είναι μακριά από το κέντρο.

Υπάρχει ένα στούντιο (τα έχουμε ξαναπεί)
το οποίο γίνεται «Συνεταιρικό»
Αυτό σημαίνει απλά ότι μοιραζόμαστε τον Χρόνο και μοιραζόμαστε ανάλογα τα τρέχοντα έξοδα του.

Μετά μένουμε μόνοι να αντιμετωπίσουμε τα σημαντικά,
τι να δουλέψουμε, τι να διδάξουμε, τι να χορογραφήσουμε, τι να δείξουμε στο κοινό.

Κωνσταντίνος Μίχος
Τηλ. επικοινωνίας 6944192077

Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

μάθημα 22/6. Ο Superman συναντάει την Γίτσα με τον Steve Batts στην ΕΡΤ

O Σούπερμαν δεν διστάζει, είναι τελεσίδικος
O Σούπερμαν δεν φοβάται την βαρύτητα
O Σούπερμαν κοιτάζει τα αστέρια και την γη με την ίδια ματιά
O Σούπερμαν δεν μένει πουθενά, είναι παντού
O Σούπερμαν ακούει τα πάντα, ακόμα και τους δικούς του ήχους
O Σούπερμαν βλέπει τα πάντα
O Σούπερμαν φοράει μπέρτα-Αλεξάντερ και γι' αυτό τον λόγο δεν σκύβει το κεφάλι του ποτέ
Ο Σούπερμαν δεν περπατάει, αιωρείται
O Σούπερμαν περνάει την περισσότερη ώρα του οριζόντιος
Ο Σούπερμαν όταν κοιτάζει μπροστά του βλέπει χιλιάδες επίπεδα στα οποία μπορεί να ξαπλώσει
O Σούπερμαν δεν κάνει δεύτερες σκέψεις
O Σούπερμαν είναι πάντα έτοιμος να πιάνει όποιον πέφτει
O Σούπερμαν είναι πάντα έτοιμος να στηρίζει όποιον πέφτει και θέλει να συνεχίσει
O Σούπερμαν όταν πιάνει κάποιον που πέφτει από αεροπλάνο ή ουρανοξύστη, ξέρει χωρίς να σκεφτεί πως να τον ακουμπήσει σώο στην γη
O Σούπερμαν είναι φίλος της Yvonne Reiner, δεν έχει συναισθήματα, μόνο δράσεις
O Σούπερμαν δεν έχει συναισθήματα, είναι απλά καλός. 
O Σούπερμαν δεν κάνει επιλογές, τους στηρίζει όλους.


O Σούπερμαν δρα
O Σούπερμαν αντιδρά
O Σούπερμαν αλληλεπιδρά

Αν ο Σούπερμαν ερχόταν στην ΕΡΤ, θα στήριζε τους ανθρώπους να μην σκύβουν, να μην φεύγουν, να κοιτάνε πέρα χωρίς φόβο.

με την Γίτσα, την Αθηνά, την Εύα, την Βάσω, την Αελλώ


Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Δεν ξέρω τι να χορέψω στην ΕΡΤ

Μετά από απαίτηση σας το μάθημα της Τετάρτης 19 Ιουνίου θα γίνει στην ΕΡΤ.
Το γρασίδι είναι ξερό, η μουσική (που ζητάτε συνέχεια) έχει ρυθμό, στην άκρη αριστερά έχει χώρο για να μην μας θεωρήσουν επιδειξιομανείς new age.
Μόνο τυπικό πρόβλημα σας ότι θα δώσω μια μόνο φανερή οδηγία,
το ουσιαστικό πρόβλημα, που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε: τι χορεύουμε σε τέτοιους χώρους και στιγμές.

Για όσους ενδιαφέρονται, κάντε κλικ από κάτω στα σχόλια  

και πήγαμε στην ΕΡΤ
και....
Ε: ντρέπομαι να χορέψω, θα φανεί σαν κάτι αυτάρεσκο και αυτιστικό, ο χορός γυρνάει συνήθως προς τα μέσα,
Γ: γιατί τα πανό κατέχουν εύκολα τον χώρο και ένα σώμα δεν μπορεί; είναι ότι είναι άψυχα; ότι εμπεριέχουν λόγο; 
Αε: γιατί μόνο οι λαϊκές και αναγνωρίσιμες φόρμες χορού μπορούν να γίνουν αποδεκτές;
Β: άμα υπήρχαν ΜΑΤ δεν θα είναι πρόβλημα να χορέψω επάνω τους,
Ν: γιατί χορεύουμε εδώ;
τι σχέση έχουμε με το περιβάλλον;
Πως μπορείς να υπάρξεις; όταν η δομή είναι τόσο συγκεκριμένη, χωρικά αλλά και πολιτικά, πως μπορείς να είσαι δίπλα σε μια εξέδρα, στημένη από τους συνδικαλιστές, την οποία οι θεατές κοιτάζουν. 
Ε: Το ότι η πλειοψηφία ήταν κορίτσια αυτό δημιουργεί μια ηδονοβλεπτική στάση από τους θεατές.
Ε: Άμα ήμασταν πολλοί, θα δημιουργούσαμε ένα σύνολο το οποίο οι απ' έξω θα σεβόντουσαν λόγω όγκου.
Αθ: Θα ήθελα να δοκιμάζαμε για να δούμε πως θα επηρέαζε το κοινό ανάλογα με τον διαφορετικό χώρο που θα πηγαίναμε

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

100 Πρόσωπα


Το στούντιο άρχισε να φτιάχνεται το 2004



Riccardo Morrison, Workshop 2004

Erini Kourouvani, Andreas Kolisoglou


Benno Voorham, workshop 2004

Maria Gorgia

Riccardo Morrison, Natasa Fratzi


Douglas Dunn

Andonis Foniadakis

Kynthia Nikolaou, Riccardo Morrison

Polytimi Patapi
Julian Venter, Despoina Hatzipavlidou

Elena Melnishca, Altin Houta






Benno Voorham, workshop 2005



Spyros Tegos, Riccardo Morrison


Svetlana Spajic, Nikos Valkanos









Daphni Staphanou
Aliki Kontziou Goussa

Atakanti Mousouri, Elena Patrikiou

Myrto Gouzelou
Chrysanthi Badeka

Maria Foundouli
Kostas Tsioukas, Maria Tsouvala

Altin Houta





Argos

Τρίτη 7 Μαΐου 2013

Σεμινάριο Θεάτρου από τον Ryszard Nieoczym 9 - 13 Mαΐου


Ryszard Nieoczym



Η Δύναμη της Φωνής & η Τέχνη του Ηθοποιού:
Φωνή, Τραγούδι και Κείμενο

9 - 13 Mαΐου 

SoundingsΕίναι ένας ναυτικός όρος που χρησιμοποιείται στην εξερεύνηση του βάθους των ωκεανών. Ο Ryszard Nieoczym τον δανείζεται για να συμβολίσει την εξερεύνηση στα βάθη της τέχνης και της τεχνικής του ηθοποιού.  Στα βάθη των εικόνων που «κατοικούν» στα ενεργειακά κέντρα της φωνής, της καρδιάς, του φύλου, της φαντασίας. Πρόκειται για μια διαδικασία που περνάει μέσα από την απελευθέρωση των Πρωταρχικών Ρυθμών του σώματος.

Το πρόγραμμα Soundings που εστιάζει στη Δύναμη της Φωνής ξεκίνησε με επιτυχία το 1998 με σκοπό να αντιμετωπίσει τις ειδικές δυσκολίες που σχετίζονται με την ανθρώπινη φωνή. Το πρόγραμμα είναι το αποτέλεσμα μιας έρευνας επάνω στην ανθρώπινη φωνή με διάρκεια περισσότερο από 20 χρόνια και εισηγείται από τον RyszardNieoczym και τους συνεργάτες του από τους θεατρικούς οργανισμούς LeThal  με έδρα το Τορόντο και Le Contre Courant με έδρα το Κεμπέκ.

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να απαντά στις ανάγκες των επεαγγελματιών ηθοποιών κατά την δουλειά τους στο θέατρο και το σινεμά, ή την προετοιμασία για την διαδικασία της ακρόασης, αλλά και ευρύτερα στις ανάγκες ανθρώπων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά την ομιλία ή το τραγούδι.

Η φωνή είναι το βαρόμετρο της ψυχής

·        Η αφύπνιση του Φωνητικού Κέντρου βασίζεται σε μια διττή προσέγγιση, εμπνευσμένη από την αντίληψη του Stanislavski για την οργανική βάση όλων των σωματικών δράσεων και την μέθοδο του Grotowski για το άνοιγμα των ηχείων του σώματος, και στοχεύει στην ανάκτηση της προσωπικής φωνής που κατείχαμε ως παιδιά.
·        Αντιμετωπίζουμε τη φωνή ως μέρος μιας δυναμικής ψυχοσωματικής διαδικασίας και όχι σαν εργαλείο προς εκπαίδευση και εκμετάλλευση.
·        Η επανασύνδεση με τη δύναμη της φωνής περνάει μέσα από την ενσωμάτωση της φωνής στα κέντρα του συναισθήματος, του φύλου και της φαντασίας.
·        Ο ηθοποιός/ερμηνευτής χρειάζεται να βασίζει τη φωνή στη φυσική αναπνοή, να δουλεύει μαζί με το σώμα και όχι ενάντια στο σώμα. Χρειάζεται δηλαδή να δουλεύει/παίζει σε συνδυασμό με τη φύση και όχι ανταγωνιστικά προς αυτήν.
·        Η εξερεύνηση του φωνητικού κέντρου απαιτεί έντονη σωματική δουλειά/παιχνίδι ώστε να φθαρούν οι παλιές συνήθειες του λόγου, η λανθασμένη τάση πίεσης που ασκείται για τον έλεγχο της έντασης του παραγώμενου ήχου ή για την απόδοση συναισθημάτων. Μια διαδικασία, που έρχεται να αντιμετωπίσει την κακομεταχείριση της φωνής που έχει σαν αποτέλεσμα τον τραυματισμό των φωνητικών χορδών, και κυρίως να εξουδετερώσει την ψευτική θεατρική φωνή του ηθοποιού.
·        Το σύνολο της δουλειάς/παιχνίδι στο θέατρο και επάνω στη φωνή είναι συνδεδεμένο με αρχετυπικές πηγές που αποτελούν το σύνολο της ζωής του ηθοποιού: αγάπη, προδοσία, απόρριψη, εγκατάλειψη, μίσος, πόνος, χαρά, εκδίκηση.

Οι συμμετέχοντες καλούνται να γνωρίζουν έναν μονόλογο από το κλασσικό ή σύγχρονο ρεπερτόριο, επάνω σε ένα οποιοδήποτε θέμα Αγάπης, Προδοσίας ή Εκδίκησης από τον Αισχύλο ως τον Σαίξπηρ και τον Μπρέχτ, καθώς και ένα τραγούδι.


Ημερες & Ώρες:
Πέμπτη 9 Μαΐου έως Δευτέρα 13 Μαΐου
Πέμπτη, Παρασκευή: 18.00 – 22.00
Σάββατο, Κυριακή: 11.00 – 18.00
Δευτέρα: 18.00 – 22.00

Κόστος συμμετοχής: 170 ευρώ, 150 ευρώ (για σπουδαστές / φοιτητές)

Στούντιο Λάθος Κίνηση, Ελευθερίας 25 (πλ. Κουμουνδούρου), 6ος όροφος

Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων.
Πληροφορίες & δηλώσεις συμμετοχής: 6932583634

Ryszard Nieozym (Ρίτσαρντ Νιούζημ)
Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός συν-διευθυντής του θεατρικού οργανισμού Le Thal (Τορόντο) και Widflecken Theater (Βερολίνο). Έχει σκηνοθετήσει στην Ευρώπη, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, ενώ ως συγγραφέας έχει συγγράψει πάνω από 30 θεατρικά έργα. Είναι προσκεκλημένος σκηνοθέτης στο Ευρωπαϊκό Θεατρικό Ινστιτούτο του Βερολίνου και εισηγητής των σεμιναρίων Soundings. Υπήρξε μαθητής και συνεργάτης του JGrotowski, τόσο στη θεατρική όσο και την παραθεατρική του δουλειά. Καλλιτεχνικό του όραμα είναι το Θέατρο των Εικόνων, με ρίζες στις αρχαίες μυθικές πηγές. Στην Ελλάδα συνεργάζεται μόνιμα με την ομάδα Mad Dam Theatre Ensemble που αποτελείται από τις ηθοποιούς Δήμητρα Μπάρλα,  Μυρτώ Μπέρνχαρτ και Άννα Γριβάκου. Σεμινάρια Soundings πραγματοποιούνται στην Ευρώπη και στον Καναδά, ενώ στην Ελλάδα έχουν πραγματοποιηθεί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο & Βόλο.

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Η μνήμη των γυμνών λέξεων

Παρασκευή 29 Μαρτίου, στις 19.30

metamatic:taf
Νορμανού 5, Αθήνα 105 55, μετρό Μοναστηράκι
Είσοδος ελεύθερη
με παλιούς μαθητές 

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Αποστολή εξετελέσθη

Κατάληψη Εμπρός  9 Φεβρουαρίου 



φωτογραφίες Μελίνα Μαρκάκη




φωτογραφίες Δημήτρης Κοσμίδης