Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

26 τόνοι ευθύνης

φωτογραφίες Εύα Τσαγκαράκη
28/6
λιγότερος ιδρώτας
επιπλέοντας 
ο καθένας και ο βράχος του
μπόμπες

μουσική "Summer" Lovin Spoonfull, War, Pink Floyd, Residents, Ten Years After

με Αθηνά, Ομάρ, Χριστίνα, Χριστίνα, Γεωργία Κατερίνα


12/6
Kαβάλα τα κύματα
μισό μάθημα 
συζήτηση για το πέταγμα αετού παρα πέντε, surf  kite
μισό μάθημα
διατηρώντας ισορροπία στο πάτωμα - ιστιοσανίδα μου
η φορά μου, ο αέρας μου
η αγκαλιά μου - χερούλι wind surf
είμαι ο αέρας σου είσαι ο αέρας μου
ο αέρας κάνει κύκλους ή το αντίθετο
νηνεμία

μουσική Beach Boys i get around
με Αθηνά, Μαρία, Βασίλη, Μαρίνα, Ελισάβετ, Σοφία



7/6
ο κύκλος
πάρε τ' όνομά μου, το βάρος μου, εμένα
κυλώντας στο πάτωμα, στο σώμα σου, στον χώρο, μέσα σε αγκαλιά 


μουσική της Ανω και Κάτω Αιγύπτου
με Αθηνά, Αλέξανδρο, Μαρία, Ομάρ


4/6
the edge of tomorrow
ξανά και ξανά, όλα είναι διαφορετικά
η επανάληψη σαν ευκαιρία εμβάθυνσης


μουσική This Is Not The End by Fieldwork
με Αθηνά, Εύα, Γίτσα, Χριστίνα, Βασίλη


21/5
για την Yana και τον Dimar
μάθημα στα Αγγλικά με Ρωσικη προφορά


μουσική Red Elvis Cosmonaut Petrov
με Yana, Dimar, Αθηνά, Χριστίνα, Μαρίνα, Βασίλη, Γίτσα, Σοφία

14/5
το κεφάλι στην λεκάνη
εγκόλπωση
 Calexico
με Μαρία, Χριστίνα, Μαρίνα, Βασίλη

11/5
'' Οσες φορες δεν ετρεξες να με σωσεις'' '' Οσες φορες δεν σου πα σαγαπω''
πως κάνεις επανάληψη στο contact
πως κυνηγάς, πως αφήνεις το βάρος σου,


Μανώλης Αναγνωστάκης

με Φανή, Χριστίνα, Ναπολέοντα, Μαρία, Αλεξάνδρα, Χριστίνα, Μαρία, Μαρίνα, Μαρίνα, Ομάρ, Μαρία


7/5
μους λεμόνι και ταχίνι, πορείες στο σώμα
αιωρήσεις


Captain Beefheart  Her eyes are a blue million  miles  

3/5
οι αδελφοί Μαρξ και το contact
isolations

30/4
η πλάτη με την Αθηνά

24/4
η λεκάνη σου/του
σαν δύο αυτιά ελέφαντα ή σαν μια πεταλούδα ή σαν τρύπια νερόμπαλα ή σαν μάσκα του ζορό
αιωρείται
μακραίνει/ανοίγει κυρίως όταν δέχεται βάρος


16/4
Μάθημα Πάσχα
Είσοδος στον χώρο/σώμα, ραίνοντας το σώμα του άλλου, πάνω σε ταπεινή πλάτη
Μυστικός δείπνος στο σώμα του άλλου
στα πόδια, συνέχεια
το φιλί του Ιούδα, πως εξαπατάμε
Σταύρωση, παίρνοντας και κουβαλόντας τον σταυρό
Ανήλθα εις ουρανούς
Το φώς της ανάστασης

με Αθηνά, Γίτσα, Μαρίνα, Μαρία, ΚωνσταντίναΟμάρ, Βασίλη


5/4
'' Το ενδιάμεσο '' Η σταγόνα που ταξιδεύει από τον Ουρανό στη Γη
Αθηνά
Doors Riders on the storm
με Αθηνά, ΧριστίναΟμάρ, Χριστίνα

2/4
Η ελάχιστη αγκαλιά

με Αθηνά, Μαρίνα, Δήμητρα, Ομάρ, Άννα, Αντώνη,  Κώστα χωρίς Γίτσα

30/3
Μπάλες, Αϊκίντο, Λέξεις. οτιδήποτε για να κινηθούμε με στόχο, να καταλάβουμε που πάέι ο άλλος και να διατηρήσουμε την αυτονομία μας

με Αθηνά, Νάντια, Γίτσα, Ομάρ, Πάνο,  Χριστίνα, Πάνο, Μαρίνα, Γεωργία, Μαρία, Χριστίνα από TIME,  


22/3
ένα έκτακτο εισαγωγικό μάθημα
αλευρώνω όλες τις επιφάνειες του σώματός μου
ανεβοκατεβαίνω σε όλη την κινοσφαίρα μου
ο τοίχος-πάτωμα, ο γύρω χώρος-τοίχος, το σώμα του άλλου τοίχος


μουσική: Guy Klucevsek
  
με Εύα, Γίτσα, Αντώνη, Ομάρ, Δήμητρα, Χριστίνα, Πάνο, Γεωργία, Σπύρο, Νικόλα από Φινλανδία, Μαρία, Μαριέτα, Χριστίνα από TIME,  



5/11
η μουσική είναι χώρος
ο χορός είναι απόφαση να επιβάλεις ισότιμα την ιστορία σου στον διάλογο με την μουσική
ένας σκηνοθέτης μπορεί να χορέψει
μουσική: Residents ,  Βαμβακάρης

με  Μαρίνα, Δήμητρα, Θένια, Αγάπη, Γίτσα, Χριστίνα, Βασίλη, Χάρη, Χάρη


30/11
σκηνοθέτης τοπίων, με ανθρώπινα σώματα στο κάδρο
αρνητικός χώρος
όταν στηρίζομαι σε σένα μπορούμε να δείρουμε όλο τον κόσμο
μουσική: Animals, We got to get out of this place

με  Μαρίνα, Ιωσήφ, Δήμητρα, Άννα, Χριστίνα, Μάνο, Μαρία, Σπύρο, Χάρη

27/11
Κουαρτέτο,
μας περιμένουν και στις δυό όχθες του ποταμιού
μουσική: Χάρης Μαγκωνάκης
με  Μαρίνα, Βασίλη, Χάρη και Ηλέκτρα

23/11
κουταλάκι motorhead σπρώχνω-πιάνω bob dylan κύμα David Burne Brian Eno δεν σ' αφήνω να σηκώσεις ούτε κεφάλι johnny Cash ποιος είναι από πάνω Leonard Cohen πλαστικός άνθρωπος Β 52'ς στηρίζομαι στο κεφάλι σου στηρίζομαι παντού led zeppelin σε σηκώνω όρθιος
ε καμιά φορά απλά χορεύουμε με μουσική που αγαπάμε

με  Θένια, Μαρίνα, Γίτσα, Ιωσήφ, Ναπολέων, Δήμητρα, Ιωάννα, Χάρη


20/11
συνέχεια, τι είναι φροντίδα; πως φροντίζεις κάποιον όταν αυτός ταυτόχρονα φροντίζει τον εαυτό του;
εμποδίζοντας το άλλο σώμα-νερό, το βοηθάς στην σπειροειδή κίνηση του
χαμηλές πτήσεις με σπειροειδή κίνηση
μουσική: Mi and l'Au και ένα τραγούδι της Rita Pavone

με  Θένια,  Σταυριάννα, Μαρία, Χάρυ, Μαρίνα, Γίτσα, Σοφία, Χάρη

16/11
Το μάθημα έγινε στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
https://www.facebook.com/events/623062494402033/?source=1
τα μάτια του ασφαλίτη του contact
μολότωφ αγάπης
με ορμή και βαρύτητα θα πάρουμε τα Χειμερινά ανάκτορα
εμπιστέψου μαζί στον πόνο
μουσική: David Bowie  Rebel rebel

χωρίς 183 που είχαν δηλώσει ότι θα έρθουν ήμασταν αρκετοί


14/11
rolling point της πατούσας
Πως φροντίζεις τον άλλο;
μουσική: Auri μουσική από΄την Λεττονία
με ανθρώπους που αντέχουν στην βροχή


9/11
αντίθετα με ότι εγώ ο ίδιος έχω πει πολλές φορές, το Contact Improvisation είναι για παραστάσεις και μπορεί να έχει πολιτική δύναμη και μπορεί να μπαίνει μέσα στην καρδιά του θηρίου και να ουρλιάζει τρομάζοντας το
http://www.flickr.com/photos/106763642@N04/sets/72157637569809504/
μουσική: "Money" διασκευή για μπουζούκι Χρήστος, μαντολίνο Σταύρος, γκάιντα Γιώργος, τρομπέτα Αντώνης, κρουστά Γιάννης, 

με  Θένια, Ναπολέοντα, Ανθή, Αγάπη, Σταυριάννα, Ιωάννα και


10/11
Το ευαίσθητο χάος, jam στην ημέρα Δωρεά
https://www.facebook.com/events/212584682247796/?ref_dashboard_filter=calendar

6/11
αγκάλιασέ με
με την λεκάνη σου

μουσική: Μάρκος  

με  Ανθή, Αγάπη, Ιωάννα, Μαρίνα, Δήμητρα,  Ελένη, Μαρύλια, Γίτσα, Βασίλη, Ηλέκτρα και άλλοι δύο αλλά


2/11
Λεκάνη θεέ μου, στήριξε με
στις δύσκολες ώρες που πρέπει να στηρίξω

Τip για κρυφούς αναγνώστες δασκάλους, όταν τα άκρα είναι πάντα στην γη και η λεκάνη στον αέρα περιέργως ο μαθητής καταλαβαίνει καλύτερα την επαφή στην λεκάνη και βάζει περισσότερη δύναμη 

μουσική:  Λώρι Άντερσον 

με  Ανθή, Αγάπη, Σταυριάννα, Ιωσήφ, Ιωάννα, Μαρίνα, Κατερίνα,  Άννα, Ελένη, Γίτσα, Ναπολέοντα, Κωνσταντίνο, Μαράνια, Εύα

30/10
Φρόντισε με
με κλειστά μάτια
μουσική:  Atom Heart Mother

με  Ιωάννα, Μαρίνα, Γίτσα, Θένια,  Ανθή,  Μαρύλια,  Κατερίνα,  Άννα,  Βασίλη,  Δήμητρα,  Μαρία,  Ελένη, Σταυριάννα 

26/10
οι ισομετρικές ασκήσεις σαν αγκυροβόλημα,  και αυτό σαν σημείο κατανόησης και αλλαγής,
10 διαφορετικές αρχές, 10 διαφορετικοί ορισμοί του χορού μας,
χορός μετά από τρέξιμο,
υποστηρίζοντας τις αρχές του άλλου,
δεν χορεύω αν δεν με αγαπάνε, δεν με αγαπάνε αν δεν ενδιαφέρονται, δεν ενδιαφέρονται αν δεν ονοματίζουν
μουσική:  Calexico 

με  Ιωάννα, Μαρίνα,  Ναπολέοντα, Χάρη,  την Αγάπη, την Γίτσα 


24/10
10 διαφορετικές αρχές, 20, 30, 47
μέχρι να ξεχάσεις ότι θες να υπάρχεις μόνο στην ευθεία του ματιού του θεατή,
τι είναι διαφορετικός χορός; τι καθορίζει έναν χορό;
Ας σοβαρευτούμε, ο δομημένος αυτοσχεδιασμός ως διαδικασία ανάληψης ευθύνης (ευχαριστώ Δήμο Δημητριάδη)

με Κ, Μ, Δ όλους όσους εμπιστεύονται,  οι υπόλοιποι ας κάνουν socialising νομίζοντας ότι κάνουν πολιτική


19/10
ο πολιτισμός μας άρχισε όταν το παιχνίδι αντικατέστησε την ιεροτελεστία  (Άγκαμπεν μέσω Δημήτρη Κοσμίδη εν μέσω ροκ ν ρολ)
μουσική:  Tom Waits, Hell broke Luce - Raised Right Men


με Θένια,  Ανθή,  Ιωάννα, Μαρύλια,  Μαρίνα,  Κατερίνα,  Άννα, Ναπολέοντα, Δήμητρα, Μαρία,  Μαρίνα, Χάρη,  την κοπέλα που μοιάζει στην Νατάσα, πάλι κάποια που ξεχνάω, με την Γίτσα που με στεναχώρησε πολύ, χωρίς την Εύα για πρώτη φορά σε πέντε χρόνια


17/10
Όταν χορεύω δεν πονάω
Αυθεντική κίνηση, σωματική επαφή και η πιό παλιά σας μνήμη πόνου


13/10
Τι είναι Jam; κατάληξη της ημέρας Δωρεά
https://www.facebook.com/events/403708016425130/?ref_dashboard_filter=calendar

10/10
Πως θα συνδυάσουμε την ειλικρίνεια, την καθαρή αφηγηματικότητα αλλά και ενδοστρέφεια της Αυθεντικής κίνησης με την απόλαυση του να φτάνεις στα σωματικά όρια;
μουσική:  Ramin Djawadi & Tom Morello, Pacific Rim

με την Βασιλική, την Ανθή, την φίλη της που είναι καλή χορεύτρια, την Ελίνα, Πωλίνα, Εύα, Θένια, Μαρία,  Μαρίνα, την Νατάσα, Λουσία, Γίτσα, την κόρη της γειτόνισσας μου και πάλι κάποια που ξεχνάω

5/10
Λαχταρώ

με την Ανθή, την Ιωάννα, Εύα, Ναπολέοντα, Ιωσήφ, Κωνσταντίνο, Θένια, Μαρία,  Μαρίνα, Χάρη, Γίτσα, Χριστιάννα, Μαρίλια και κάποια που ξεχνάω

28/9
Επιπλέοντας στον αέρα
ανάσκελα
μουσική:  16  Horsepower

με την Εύα, Ναπολέοντα, Ιωσήφ, Κωνσταντίνο, Θένια, Μαρία, Λουσία, Κατερίνα, Μαρίνα, Ιωάννα, Ανθή, Χάρη, Γεωργία, Μαράνια, Γίτσα, Χριστιάννα, Μαρίλια, την Γίτσα και κάποια που ξεχνάω

26/9
Ο φόβος.
Αντιμετωπίζοντάς τον την ίδια στιγμή με την Γίτσα και άλλες μαθήτριες που έμειναν στην πορεία.  Τρέχοντας καταπάνω στο άλλο σώμα, αποφεύγοντας, συνδυάζοντας en dehors με Aikido, χτυπώντας, μη χάνοντας επαφή, οδηγώντας με κλειστά μάτια, παίρνοντας αποφάσεις
μουσική: "I can hear her fighting with her self" Jonathan Richman

με την Εύα, Βασιλική, Ιωσήφ, Λουσία, Κατερίνα, Μαρίνα, Ιωάννα, Ανθή

22/9
Τρέχουμε/αλλάζουμε κατευθύνσεις/κυλάμε σαν νερό
όλοι κάνουμε τις ίδιες κινήσεις αλλά ζούμε διαφορετικές ιστορίες
μουσική: Einstein on the beach Philip Glass

Εύα, Βασιλική και η φίλη της, Ναπολέων και η χορεύτρια σε λάθος σχολή, Ιωσήφ, Γίτσα, Λουσία, Λιάνα, Κατερίνα και η

18/9
Πήγαμε στην πορεία και μετά ήρθαμε για μάθημα
οι καθημερινές κινήσεις όταν γίνονται σε όλη την κινο-σφαίρα μας και σε επαφή με το άλλο σώμα μας τροφοδοτούν με άλλα νοήματα
μουσική: φολκ από την Μολδαβία
10 τόνοι μείον την Γίτσα 

14/9 Πρώτο μάθημα της χρονιάς

Το νερό,
όσο και βαρύ να είναι, δεν το ρίχνουμε, το αφήνουμε να χυθεί
26 άτομα

το νερό σαν την υγρασία διαχέεται προς όλες τις κατευθύνσεις
26 άτομα εκ των οποίων τα περισσότερα δεν είχαν ξανακάνει contact

το νερό  είναι στους διαδρόμους/διαδρομές του σώματός μας
26 ανοιχτά χαμόγελα και χαμογελαστά σώματα

το νερό το κουβαλάμε καθισμένοι, καθισμένοι το ακολουθούμε από όλες τις αρθρώσεις μας
26 γυναίκες και άντρες με φαρδιές λεκάνες

μαζεύουμε το νερό στις γούβες του ιερού οστού μας και τις κοίτες των καπουλιών μας
πηδώντας πάνω στον άλλο, μεταφέροντας τον σαν να είναι από νερό
26 που ήπιαν νερό

και μετά σκεφτόμουν ότι είναι μεγάλη ευθύνη, 26 χαμόγελα επέλεξαν να χύνονται προς όλες τις κατευθύνσεις, ακούγοντας το σώμα και ελαχιστοποιώντας τις συνειδητές αποφάσεις , μεγενθύνοντας τον χρόνο, αφήνοντας και σηκώνοντας τόνους βαρύτητας, λέγοντας ένα μόνο "σ' ευχαριστώ που σηκώνεις το βάρος μου"
είναι βαριά ευθύνη να οδηγήσω αυτούς τους ανθρώπους να πραγματοποιήσουν αυτά που ελπίσαν όταν επέλεξαν
πρέπει να σταματήσω να γράφω και να κάτσω να δουλέψω

μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου


ce

ΜΟΝΟ

ΜΟΝΟ
                                            (όλα όσα χρειάζονται για την επανάσταση)


Κωνσταντίνος Μίχος - Αντώνης Σταυρινός

ΜΟΝΟ ένα σώμα
ΜΟΝΟ ένας μουσικός
ΜΟΝΟ αυτή η στιγμή
ΜΟΝΟ ο συγκεκριμένος χώρος

φωτογραφίa Εύα Τσαγκαράκη  
Αυτή η παράσταση δεν γίνεται σε ιστορικά φορτισμένο χώρο όπως τα Προσφυγικά ("Πρώτη Κατοικία" 2003), ο χώρος κράτησης των Γερμανικών δυνάμεων κατοχής ("Ανάκριση" 2004), το νοσοκομείο Σωτηρία ("Χωρίς Στίγμα" 2005), το Πολεμικό μουσείο ("Χάρτα" 2008), δεν συμμετέχουν παιδιά προσφύγων ("Μάχες του Μαραθώνα" 2006), άνθρωποι με αναπηρία ("Εξολοθρευτής 7" 2004), χορευτές από το εξωτερικό (Sara Rudner, Wendy Perron, Ray Chung, Benno Voorham, Riccardo Morrison) και κανένας από τους 106 χορευτές που συμμετείχαν σε παραστάσεις του από το 1989 όταν πρωτοξεκίνησε.
Σε αυτή την παράσταση ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΙΧΟΣ θα είναι ΜΟΝΟ με τον ΑΝΤΩΝΗ ΣΤΑΥΡΙΝΟ στη τρομπετα και το πιανο,

Οι δυο τους συναντήθηκαν πρώτη φορά στα jam και συμφώνησαν ότι ήθελαν να κάνουν μια παράσταση οι δύο τους μόνο, καθώς μοιράζονταν τις διαφωνίες τους για την πολιτική, τις αμφιβολίες τους για τις αυτοσχεδιαστικές παραστάσεις χορευτών και μουσικών και την αγάπη τους για την πυγμαχία.

Στο Ίδρυμα Κακογιάννη, η οδός Πειραιώς, από τα μακριά τείχη του Πελοποννησιακού πόλεμου ως τα τείχη της νυκτερινών κέντρων, γίνεται το θέμα γύρω από το οποίο θα ελιχθούν δραματουργικά.
Διαβρώνοντας τους ήχους της περιοχής και βυθιζόμενοι στις σωματικές μνήμες της πρώην βιομηχανικής και νυν βαριάς βιομηχανίας διασκέδασης, με την υλικότητα της μουσικής και τη μουσικότητα του σώματος να ανταλλάσσουν θέσεις, κρατούν μια κριτική πορεία - σχόλιο στην έννοια της διασκέδασης υψηλής και λαϊκής τέχνης, την οδό Πειραιώς και το ίδιο το θέατρο του Ιδρύματος Κακογιάννη.

22 Ιουνίου 9 μμ
Θέατρο Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, Πειραιώς 206
Τιμές εισιτηρίων: 8 € κανονικό, 5€ φοιτητικό, ανέργων
δίπλα τους η Αθηνά Κυρούση στη διεύθυνση παραγωγής, χειρισμό φώτων

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

31/5, 1/6 σεμινάριο αυτοσχεδιασμού με την Keren Abrams (Santa Fe, USA)



Keren is a seasoned and well-loved performer and teacher, with offerings in the last decade plus, around USA, Israel, Indonesia and Zimbabwe.

This workshop will provide you her unique guidance in "sublime improvisation", wherein the state-of-mind is expanded, spacious and receptive, and thus integrated in and through each movement.
The personality we "wear" is invited to rest these moments in "our shoes" and our channel to being created as we create is thus well available.
Keren's workshop offering includes technique, mechanics, craft and mind-states training - for taking your improv to a whole other level.

Workshop time will include the opportunity for some individual coaching if a student wishes to bring a particular improv research to receive input about.

Musical improvisers are very invited to attend...

Σάββατο 31 Μαΐου 2-5
Κυριακή 1 Ιουνίου 2-5

Το σεμινάριο θα είναι στην Αγγλική γλώσσα
Κόστος συμμετοχής 25 Ε
Πληροφορίες
Κeren Abrams 698-577-8898

Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Δεν έχουμε διαιτητές ή ναυαγοσώστες στην μαρμελάδα

Κατευθυντήριες γραμμές για την Ασφάλεια Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωση στο Jam 

  • Καλλιεργήστε την ευαισθητοποίηση: του εαυτού, των άλλων και του περιβάλλοντος εν γένει στη μαρμελάδα. 
  • Είστε υπεύθυνοι για τη δική σας ασφάλεια. Δεν έχουμε διαιτητές ή ναυαγοσώστες στην μαρμελάδα. 
  • Μάθετε πώς χορεύουν με ασφάλεια. Για παράδειγμα, σε έναν ανελκυστήρα, μην κρατιέστε στο "σύστημα προσγείωσης" του συντρόφου σας (χέρια ή πόδια.) 
  • Χορός εντός των ορίων σας; είναι εντάξει να πειτε «όχι». 
  • Εκφράζοντας την σεξουαλική ενέργεια στην πίστα είναι αμφιλεγόμενη, να προχωρήσει με προσοχή. 
  • Αν νιώθετε άβολα με κάτι, μιλούν. 
  • Δεν υπάρχει χώρος στη μέση του χώρου! Πιάνω την κουβέντα, schmoozing και το σώμα από το ενεργό πίστα. 
  • Να είστε ευαίσθητοι στην επίδραση των ήχων σας στο δωμάτιο. 
  • Σας ενθαρρύνουμε να είναι τόσο γενναιόδωρη και ειλικρινής στο χορό σας. (ας πουμε ναι, ας πούμε όχι, μείνετε πιστοί στον εαυτό σας.) 
  • Μάρτυρες είναι ζωτικής σημασίας για τη μορφή! Σε μαρμελάδες μας, ο καθένας είναι "in", είτε ενεργά χορεύοντας ή μάρτυρες χορό. 
Οποιεσδήποτε ερωτήσεις; Ρωτήστε έναν διαμεσολαβητή μαρμελάδας ή μέλος της στούντιο.

(μετάφραση με google translator του κείμενου με οδηγίες για την ασφάλεια στη διάρκεια του jam απο τους φίλους στην Βοστόνη,
εδώ http://contactimprovboston.com/image/safety_sf.pdf και http://contactimprovboston.com/image/safety_lf.pdf). 



φωτο απο το blog του Σπύρου Τσακίρη http://spyrostsakirisphoto.blogspot.gr/2014/04/blog-post_315.html

Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

Jam Μετά την Μουσική

https://www.flickr.com/photos/106763642@N04/sets/72157643552383585

Αντώνης: Αν έπαιζα κάτι διαφορετικό θα χόρευαν διαφορετικά; 
Εγώ: χμμ τότε μην παίξεις 
                                  ταυτόχρονα

Το επόμενο Jam θα γίνει αμέσως μετά την συναυλία των Αντώνη Σταυρινού, Γιάννη Δεσποτάκη, Κατερίνας Μανιού.

Στην συνέχεια της συζήτησης που άρχισε μετά την εκπληκτική συναυλία των ανωτέρω μουσικών και το κείμενό μου 'Οι Τζαζεμένοι"
http://www.paratiritirioxorou.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html
σκεφτήκαμε στο jam του Απριλίου, αντίθετα με τη συνήθη πρακτική των jam, να αρχίσουμε όλοι μαζί, πρώτα παρακολουθώντας την συναυλία  των και μετά να χορέψουμε,
χωρίς, υποχρεωτικά, μουσική συνοδεία,
μόνο με τα σώματά μας,
μόνο;

Φωτο Τ. Π.
Για να δούμε τι μένει, όταν σταματήσει η μουσική;
για να δούμε αν μπορούμε να αποφύγουμε αυτό που είναι κοινό μυστικό σε όλα τα jam σε όλο τον κόσμο, ότι η μουσική είναι τόσο πανίσχυρη που σταματάμε να την ακούμε και μας βολεύει δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα ερήμην μας
Τι μας ενθαρρύνουν οι αυτοσχεδιαστές μουσικής; Για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε, αφού τους έχουμε ακούσει, με τα σώματά μας μόνο.

(εντάξει εντάξει! μετά από ώρα όποιος θέλει μπορεί να παίξει και μουσική, αρκεί να μην είναι το σύνηθες έθνικ μπητ, θα υπάρχει η γνωστή μαύρη κιθάρα μου που στα χέρια όλων των άλλων ακούγεται γλυκόηχη, ένα σκουριασμένο φλάουτο, η Κωνσταντινουπολίτικη λύρα της Εύας και μια φλογέρα απο τα μαθήματα Ορφ στην Κρατική)


Αυτή την φορά και μόνο, θα επιμείνουμε ότι θα θέλαμε σε αυτό το jam να αρχίσουμε όλοι μαζί, παρακολουθώντας πρώτα την συναυλία.
ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Είσοδος αυστηρά μόνο μεχρι τις 8 και 10' μμ

Κόστος ελεύθερη συνεισφορά για την συναυλία και το τσίπουρο
Εχτές, Κυριακή, τι κάνατε στις 9 το βράδυ; βλέπατε τηλεόραση; είχατε πάει να δείτε θέατρο ή παράσταση χορού, που; στη Στέγη; στο Μέγαρο; Εμείς ακούσαμε τους Αντώνη Σταυρινό, Γιάννη Δεσποτάκη και Κατερίνα Μανιού. Και μετά δεν μας χώραγε το βράδυ https://www.flickr.com/photos/106763642@N04/sets/72157643552383585/

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

"στο Κατώφλι" 4 μαθήματα Partnering, κάθε Τετάρτη τον Μάρτιο, μαζί με την Αθηνά Κυρούση



φωτό Ομάρ

Είναι μια κοπέλα
το σώμα της είναι μακρύ, ευλύγιστο αλλά ταυτόχρονα  με συμπαγή δύναμη, σαν φιδιού.
Την έχω δει να ελίσσεται στο δάπεδο, στον αέρα, να αποπειράται να κάνει το ίδιο και πανω σε σώματα. 
Έχει το σώμα της χορεύτριας, είναι χορεύτρια, το σώμα της ασφυκτιά απο την εμπειρία των τεχνικών που έχει διδαχτεί.

Φαίνεται αιωνίως μόνη και ακίνητη αλλά ταυτόχρονα αιωνίως σε ετοιμότητα, περιμένει και ξαφνικά τινάζεται, σπαθίζει τον χώρο με το σώμα της σαν να ζητάει κάτι που όλο δεν βρίσκει, όπως και όλες οι χορεύτριες.
Όταν χορεύει ακούς τον αχό του σώματός της.
Θα την δείτε στα jam, έρχεται πάντα αργά, όταν καθαρίσει λίγο ο τόπος και μετά είναι αυτή που θα μείνει τελευταία, ο χώρος δεν της φτάνει, είναι μία χορεύτρια.

και
αυτή εδώ με ξαφνιάζει, καθώς μου προτείνει να διδάξουμε μαζί μαθήματα  partnering.

Αλλά είναι σιωπηλή, όπως όλες οι χορεύτριες, προσπαθώ να την καταλάβω....
...... έχω ήδη πει δημόσια ότι είναι  μια εμπορευματική εκδοχή του contact improvisation, μια έκπτωση της ελευθερίας του για να μάθουν χορογραφημένες λύσεις οι χορευτές που βιάζονται και δεν ενδιαφέρονται για τον μεγάλο χρόνο του αυτοσχεδιασμού.
........Αυτό που θα τους διδάξουμε θα είναι σαν κατώφλια, απο  τα οποία θα ξέρουν να περνάνε με ασφάλεια ώστε να βρεθούν εκεί οπουδήποτε θέλουν. Χρειάζονται οι άνθρωποι να μάθουν κινητικές λύσεις, μετά θα τις χρησιμοποιούν ελεύθερα,  τώρα η ελευθερία περιορίζεται σε αυτά που αισθάνονται άνετα. 
.........Μα έχω κοροϊδέψει όλους τους δασκάλους που διδάσκουν αντίστοιχο μάθημα στην Ελλάδα.
- Είχαν την δική σου αποδεδειγμένη σχέση με το contact;
..............μη καταντήσουμε να κάνουμε μόνο στηρίξεις και σηκώματα;
.........Αφού στην αρχή θα ενδυναμώνουμε τα σώματα, πράγμα που το ξεχνάμε στον αυτοσχεδιασμό, στην συνέχεια θα δίνουμε ατομικές χορευτικές φράσεις που θα θέτουν ερωτήματα για το σώμα στον χώρο και  τον χρόνο. Μετά θα δίνουμε απαντήσεις για την στιγμή της συνάντησης με το άλλο σώμα.
............Η σχέση μας θα είναι όπως και των σωματων στο partnering, το μάθημα δεν θα ερευνά άπειρες πιθανότητες αλλά σκοπεύει να επιτύχει ένα συγκεκριμένο κινητικό στόχο και προσφέρει τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι θα τον πετύχουν. Οι δύο δάσκαλοι είναι ισότιμοι, ο καθένας μας φέρνει την δύναμη του, τις ιδέες του, την τεχνική του, την ακρίβεια των διορθώσεων. Θα φέρουμε γνωσεις του Αϊκίντο, του cross fitting, του ρεπερτορίου και των μαθημάτων της Τρίσα Μπράουν από τότε που δίδασκε ακόμα αυτή, όλων των release τεχνικών, της Γκράχαμ. 
.........Να το ονομάσουμε εναέρια Γκράχαμ;
- Μην κοροιδεύεις, πες μου ένα άλλο οργανωμένο σύστημα που να δυναμώνει το κέντρο μας, την σχέση του με τα άκρα και το πάτωμα.  
............Το ότι θα είμαστε δύο δεν θα δημιουργήσει προβλήματα; μπορεί να τσακωθούμε να διαφωνήσουμε μπροστά στους μαθητές
- Θα είναι σαν τα ζευγάρια στο contact, όπου μαζί αντιμετωπίζουν την βαρύτητα καλύτερα. Όντας δύο θα μπορούμε να δείχνουμε τις κινήσεις με ακρίβεια και όχι χρησιμοποιώντας τον θαρραλέο μαθητή της τάξης, θα μπορούμε να διορθώνουμε πιο πολύ, θα είμαστε όλη την ώρα παντού ολόγυρα πάνω από τους μαθητές
...........Δεν υπάρχει ο φόβος μετά να μην μπορούμε πιά να αυτοσχεδιάσουμε ελεύθερα και όλο να επαναλαμβάνουμε μόνο σηκώματα τα οποία θα έχουμε μάθει καλά;
- Αυτός ο φόβος υπάρχει, από την άλλη υπάρχει και η ψευδαίσθηση της ελευθερίας όταν δεν έχεις δοκιμάσει τα όρια σου, όμως όσοι θέλουν να αυτοσχεδιάσουν θα ξέρουν το πόσο μακρυά/ψηλά/πίσω μπορούν να πάνε, θα απομυθοποιηθούν τα ακροβατικά και θα απελευθερώσουμε την πείνα για τον πέρα χώρο.....  
............
Εντάξει, της είπα αλλά ας κάνουμε 4 μαθήματα, μόνο, να! για ένα μήνα, τον Μάρτιο, κάθε Τετάρτη στις 8 μμ και μετά τα ξαναλέμε.
Είμαι δύσπιστος, αυτό που ψάχνουμε είναι επικίνδυνο, είναι ο αυτο-σχεδιασμός ενός σώματος στο κατώφλι μετά τον εύκολο θαυμασμό.....


..............
2:57 π.μ.
Athina Kyrousi
θελουμε να κανουμε τον κοσμο να απλωνεται, να βγαινει εξω απτον εαυτο του, να είναι σιγουρος να αρπαξει τον αλλον, να είναι γιγουρος πως θα βγει χωρις τραυματισμούς, να γυρναει σπιτι και να μην είναι σε μια ζεν κατασταση αλλα να εχει ορεξη να συνεχισει κι άλλο κι άλλο να εχει ορεξη να ξυπνησει το πρωι για να απλωθει μεσα στην μερα χωρις φοβο
















Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

μετά το Καθαρό Jam


Καθώς ψάχνω να βρω την κούραση από το χθεσινό τετράωρο Jam και τους συνήθεις άλλες φορές πόνους στο σώμα αλλά βρίσκω μόνο περισσευούμενη ενέργεια και στενοχώρια που τέλειωσε και χωρίσαμε, συνειδητοποιώ γελώντας ότι τώρα, σε αυτή την ηλικία, κατάφερα να χορέψω τόσο πολύ και τόσο έμφορτος συναισθημάτων και διανοητικής καθαρότητας.

Καθώς κοιτάζω τις φωτογραφίες των χορευτών και των μουσικών της κολεκτίβας T.I.M.E, από το χθεσινό "Καθαρό Jam" πέρα από την χαρά βλέπω και συγκέντρωση, εμπάθεια,
Μου επιβεβαιώνεται ότι το Contact Improvisation είναι η μοναδική δραματουργική λύση που έχουμε για την στιγμή που συναντιούνται δύο σώματα και δεν θέλουμε να περιοριστούν στην αναπαραστατική ικανότητα του κάθε περφόρμερ.

Σιγά σιγά το jam, σε μια δαρβινική εξελικτική πορεία. αποκαθαίρεται από την ενδοστρεφή new age αισθησιακή πλευρά του και πηγαίνει προς την κατεύθυνση που ονειρευόμουνα όταν πρώτο διάβασα μια παράγραφο για το Contact πριν 34 χρόνια, να εξαφανίσει τον διαχωρισμό θεατή - συμμετέχοντα, επαγγελματία –ερασιτέχνη, και να εξελιχθεί σε μια αισθητική της εποχής μας, που τριπλάρει τα προβλήματα κόστους παραγωγής και κλειστών φορμών του χορογραφημένου έργου, αντιπροτείνοντας μία τέχνη της ετοιμότητας και της αμεσότητας.

Σε κανένα βιογραφικό μου δεν θα γραφτεί ότι θεωρώ το χθεσινό jam σαν μία από τις καλύτερες παραστάσεις που έχω συμμετάσχει, με τους μουσικούς να πραγματοποιούν μια φανταστική συνάντηση των πρώιμων Pink Floyd με τον Morton Feldman σε ελληνικό μουσικό τοπίο και τους συγχορευτές μου να έρχονται με ενέργεια, τόλμη, χιούμορ, προσωπικές ιστορίες. 



Το καθαρό Jam


Τώρα που 25 χιλιάδες αναγνώστες Κυριακάτικης ελευθεροτυπίας έμαθαν για το jam
Τώρα που όλοι "ξέρουν" τι είναι ένα jam
Τώρα που τέλειωσαν οι Απόκριες
Τώρα που τα σώματα μας κινήθηκαν, συσπάστηκαν, εκτάθηκαν, χόρεψαν με όλους ταυτόχρονα
Τι μένει;

το Καθαρό Jam
είναι αυτό που γίνεται την επομενη Κυριακή μετα την καθαρή Δευτέρα
είναι αυτό της νηστείας
όταν έχετε χορτάσει rolling point, σηκώματα, πάτωμα, τριβές, προσωπική έκφραση, φλερτ, γλυκόηχες ρυθμικές αρμονίες......
είναι το jam που θα καλωσορίσουμε τους μουσικούς της κολεκτίβας T.I.M.E για άλλη μια φορά και θα επιμείνουμε να τους ακούσουμε τον κάθε ένα ξεχωριστά
είναι το jam που η μουσική θα είναι γυμνή
και κάθε χορευτής θα θεωρεί ότι κάθε ήχος απευθύνεται σε αυτόν
είναι το jam που κάθε ήχος, κάθε βλέμμα, κάθε συνάντηση, κάθε άγγιγμα θα είναι μια πρώτη στιγμή που δεν θα χαθεί αλλά θα φτιάξει μια καθαρή γραμμή

είναι αυτό που θα έρθετε μόνο για την σπάνια μοναδική πιθανότητα να 
αισθανθείτε κάτι αγαπητικό 

9 Μαρτίου, 8 μμ
ελεύθερη συνεισφορά για το τσίπουρο και τα όργανα των μουσικών 



Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

JAM για δύο

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου

δύο ημέρες μετά την ημέρα των ερωτευμένων


Εσύ και .......
....... Τ.Ι.Μ.Ε.
....... η μουσική
....... εκείνο το σώμα που θέλεις να εξερευνήσεις
....... ο χώρος που στηρίζεις και σε στηρίζει
....... το βλέμμα αλληλεγγύης
....... το άγνωστο βήμα
....... η πίσω σελίδα σου
....... ο ήχος μαχαίρι
....... η αιφνίδια επιβίωση
....... η ανάσα που αισθάνεσαι πάνω σου
....... 
....... η ίδια αλλά διαφορετική κάθε φορά ιστορία των jam
....... ο καπιταλισμός δηλ. η κοντοπρόθεσμη επιτυχία της χορευτικής αυταρέσκειας σου
.......
....... ο χρόνος των δύο ωρών ακριβώς
....... δύο μουσικοί κάθε φορά για 15 λεπτά, που συναντιόνται εκείνη την στιγμή και όλοι οι χορευτές που θέλουν να δοκιμάσουν το σώμα τους με διαφορετικούς ήχους
....... συγκεκριμένα, 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 μουσικοί από την μουσική κολεκτίβα Τ.Ι.Μ.Ε......η Τιτή με την εμπειρία της....... ο Παναγιώτης με την ηλεκτρική κιθάρα του.......η Σοφία με τον ενθουσιασμό της.......ο Χάρης με τα πικ απ του.......η Εύα με την περιέργεια της πρωτοετούς.......η Αθηνά με την φωνή της.......ο Ομάρ με τα γλυκά του.......ο Σπύρος με το Mac.......και εγώ, αυτή την φορά θα μπω και δεν θα βγω μέχρι να τελειώσει.......

συμπληρώστε τις 7 τελίτσες

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 9 μμ