Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Jam Καζαμίας και η πίτα που κανείς δεν μπορούσε να κόψει



         ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2014



•  το 2014 θα συμβεί κάτι σπάνιο, κανείς χορογράφος δεν θα καταγγείλει οποιονδήποτε συνάδελφό του στο τμήμα επιχορηγήσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, για τον απλό λόγο ότι δεν θα βρίσκει κανέναν στο γνωστό γραφείο Διεύθυνση Χορού” στον δεύτερο όροφο, δεν θα υπάρχει δεύτερος όροφος, δεν θα υπάρχει καν το κτίριο στο νούμερο 6 στην οδό Σαριπόλου, κανείς δεν θα θυμάται καν ότι υπήρξε ένα Υπουργείο Πολιτισμού.

•  Τον Ιανουάριο του 2014 ανακοινώνονται 365 νέα φεστιβάλ νέων καλλιτεχνών με ονομασίες όπως Ρε-Dance, GUS, Frieze, όπου όλοι, συμμετέχοντες καλλιτέχνες, βοηθοί παραγωγής, εθελοντές, δεν λαμβάνουν καμιά αμοιβή από τα προγράμματα της ΕΕ με τα οποία πραγματοποιούνται, εξαίρεση αποτελούν μόνο οι οργανωτές, αυτοί που έγραψαν την αίτηση και οι πανταχού παρόντες συνδικαλισμένοι τεχνικοί.

•  Τον Φεβρουάριο του 2014 αστυνομικοί εισβάλλουν ξανά στο Εμπρός και συλλαμβάνουν αυτήν τη φορά δύο χορεύτριες, μια που έκανε Contact μόνη της και μια που έγραφε την πτυχιακή της με θέμα την πρώτη. Οι αστυνομικοί μόλις το αντιλαμβάνονται τις αφήνουν αμέσως ελεύθερες, είναι γνωστό σε όλους ότι ο χορός δεν έχει καμιά σχέση με την πολιτική και η κοινωνία θα αλλάξει μόνον όταν κάθε χορευτής καλυτερέψει τον εαυτό του και την τεχνική του. Mε την απελευθέρωση τους αποφεύγεται και το ρεζίλι να μην εμφανιστεί κανένας άνθρωπος του χορού στο πιθανό κάλεσμα στήριξης των συλληφθέντων στα δικαστήρια της Ευελπιδων.

•  Τον Μάρτιο του 2014 στις Απόκριες θα ντυθώ χορευτής αλλά δεν θα γελάω και δεν θα είμαι μασκαράς

•  Το 2014, την 1η Απριλίου, θα φτιαχτεί σύλλογος μαθητών ανωτέρων επαγγελματικών σχολών χορού. 

•  Τον Μάιο του 2014 στην πορεία της Πρωτομαγιάς το συνεργατικό στούντιο κατεβαίνει με αυτόνομο μπλοκ, το οποίο είναι πολυαριθμότερο αυτού της νεολαίας Σύριζα και υπολείπεται αυτού της ΑΚ αφότου ζητήθηκε οι συμμετέχοντες να επιλέξουν ανάμεσα στο Πολιτικό Θέατρο και το Θέατρο της Πολιτικής. 

     Στις 17 Μαΐου, Διεθνή Ημέρα κατά της Ομοφοβίας και της Τρανσφοβίας γίνεται ο πρώτος γάμος μεταξύ Έλληνα χορευτή και Ελληνίδας χορεύτριας. Ο γάμος επιδοτείται από τον Μητροπολίτη Ανθιμο και το τμήμα χορού της Χρυσής Αυγής (ξέρετε αυτούς που οργάνωσαν πέρυσι το δωρεάν σεμινάριο των DV 8 μόνο για Έλληνες και πολλοί έτρεξαν να συμμετάσχουν...) 

•  Τον Ιούνιο του 2014 ο Δήμος Αθηναίων μετά από επανειλημμένες καταγγελίες του ΣΩΠΑ (σωματείου πατωματζήδων) κλείνει όλα τα στούντιο χορού διότι δεν είχαν μόνιμο πατωματζή για τη συντήρηση των πατωμάτων τους, με προφανές αποτέλεσμα να διακυβεύεται η ασφάλεια των πατουσών, πράγμα για το οποίο ο Δήμαρχος Γ. Καμίνης ενδιαφέρεται προσωπικά όπως δήλωσε στην προεκλογική του ομιλία πριν από τις δημοτικές εκλογές.

•  το 2014 τον Ιούλιο, μετά το τέλος της παράστασής της, συλλαμβάνεται η πρώτη Ελληνίδα χορογράφος κατηγορούμενη για πλαστοπροσωπία, καθώς είχε αλλάξει το όνομά της, είχε κάνει πλαστική και είχε παρουσιάσει την παλιά χορογραφία από τις εξετάσεις του 2ου έτους στην σχολή της σαν πετυχημένη παράσταση στην Ευρώπη. Απολογούμενη είπε ότι ήταν ο μοναδικός τρόπος για να την επιλέξουν στο Φεστιβάλ Αθηνών.

•  Το καλοκαίρι του 2014, όπου και να πάω διακοπές, θα υπάρχει και ένα σεμινάριο χορού με το γνωστό μάθημα χορογραφημένων χαμηλών πτήσεων και απλοϊκών ασκήσεων contact improvisation

•  τον Οκτώβρη του 2014 καθώς το 99% των αποφοίτων της Κρατικής θα χορεύουν στην κεντρική Ευρώπη, μια νέα λέξη εμφανίζεται στη Γερμανική γλώσσα «Γκρηχεντανσερμπάιτερ». Παρ' όλα αυτά εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται με καχυποψία από τους ιδιοκτήτες όταν ψάχνουν να νοικιάσουν δωμάτια στις συνεχείς μετακινήσεις τους από πόλη σε πόλη της Ευρώπης.

•  Τον Νοέμβριο o πρόεδρος της Λυρικής ανακοινώνει νέα εξόρμηση προς τον απλό κόσμο, με παραστάσεις όπερας έξω από κέντρα κράτησης μεταναστών, σε γηροκομεία για χορευτές, στην γιορτή της αστυνομίας, σε πανηγύρια της Αγ. Βαρβάρας στο Μενίδι, στην Ευριπίδου την ώρα που μοιράζεται το συσσίτιο, στην οδό Ζήνωνος την ώρα που φουλάρουν τα σηματοδοτούμενα με νέον στούντιο. 

•  Το 2014 η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών θα οργανώσει ΚΑΙ Contact Improvisation jam, το οποίο θα το διευθύνει κοπέλα που είχε παρακολουθήσει ένα jam μια φορά στην Αγγλία και έκανε μια εργασία στο τοπικό πανεπιστήμιο γι' αυτό το θέμα και θα συμμετέχουν 365 που αρνούνται πεισματικά να κάνουν οποιοδήποτε μάθημα Contact. 



(συμπληρώστε ελεύθερα με τις δικές σας προβλέψεις στα σχόλια)



Όλα αυτά θα συμβούν, εκεί έξω, διότι στο Συνεργατικό στούντιο 
σε όλο το 2014

•  κανένας δεν θα πέφτει, μόνος του,

•  το 2014 το κέντρο μας θα είναι παντού

•  το 2014 το άγγιγμά μας δεν θα ζεσταίνει αλλά θα πυροδοτεί 

•  το 2014 οι άνθρωποι δεν θα κάνουν χορό για να αδυνατίσουν αλλά για να δυναμώσουν το πνεύμα τους

•  το 2014 οι άνθρωποι θα θυμούνται τους πιο περίπλοκους συνδυασμούς βημάτων-στροφών-αλμάτων στη ζωή

•  το 2014 θα ζεσταινόμαστε διαβάζοντας φιλοσοφία και οι φιλόσοφοι θα βγάζουν βιβλία μόνο με εικόνες χορού

•  το 2014 χορό θα κάνουμε για να ζεσταινόμαστε πριν τις πορείες

•  το 2014 ο χορός μας θα ξαναβαφτίσει τις λέξεις

•  το 2014 θα ερωτευόμαστε ξανά και ξανά το ίδιο μικρό βήμα

•  το 2014 δεν θα φοβόμαστε από πριν για το μετά και θα πέφτουμε στους χορούς μας με λύσσα μεγάλη

•  το 2014 στις 13 Αυγούστου στα γενέθλιά μου τα κεράκια της τούρτας θα είναι όσοι και οι υπέροχοι συνεργάτες στο στούντιο

•  το 2014 μια νέα τεχνική χορού θα επιβληθεί the Non-Rehearsed Dance

•  το 2014 δεν θα υπάρχει ο παλιός διαχωρισμός: «Χορευτές Μπαλέτου» και «Χορευτές Σύγχρονου». Ο νέος διαχωρισμός, αντίστοιχος με την εποχή του εμφυλίου που ζούμε, θα είναι «Χορευτές που χορεύουν για το κοινό ιδρυμάτων με σχέσεις με τη μνημονιακή ολιγαρχία» και «Χορευτές που χορεύουν για (και με) ένα κοινό αποτελούμενο από συντρόφους»



Το 2014 αρχίζει στο Συνεργατικό στούντιο με το πρώτο jam της χρονιάς,

την Κυριακή 19 Ιανουαρίου στις 8 μ.μ.



Αυτήν τη φορά θα εξερευνήσουμε αν μια σύντομη παράσταση και μια συναυλία από τους μουσικούς μας Χρήστο Ροζάκη, Μανούσο Κλαπάκη, Λευτέρη Ανδριώτη, Γιώργο Ταμιωλάκη, μπορούν να σας προσκαλέσουν να σηκωθείτε να χορέψετε.

Κάπου στη μέση του αναπόφευκτου jam, των απρόσκλητων μουσικών, των αλμάτων, των επαφών, της κουβέντας, των φαγητών που θα φέρουμε όλοι, θα προσπαθήσουμε να κόψουμε όλοι μαζί και να μοιραστούμε την πίτα (με δώρο Contact Improvisation).

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

¨Περπατώντας προς την Φάτνη σου¨

¨Περπατώντας προς την Φάτνη σου¨ 
23 Δεκεμβρίου 2013
Εμπρός

φωτο Αλέξαδρος Μανόπουλος

Καλά τι περιμένατε; Καμιά σοβαρή φωτογραφία; στο κιτς των ημερών απαντάμε με μια κιτς φωτογραφία. Στο ενδιάμεσο προλάβαμε να απαντήσουμε στο ερώτημα τι συνδέει την Λώρι Αντερσον, μόνη της χωρίς τον Λού στο σπίτι τους, αυτά τα Χριστούγεννα, να κοιτάζει τα φώτα που αναβοσβήνουν, με τον Μαρξ στην έκθεση του Λονδίνου μπροστά στό ηλεκτροφωτισμένο κρυστάλλινο παλάτι που ξαναβρήκε στο Κεφάλαιο.

Ευχαριστήρια υστερόγραφα σε όλους όσους συμμετείχαν και ειδικά:
- στον Βαγγέλη Μπιτσώρη, στον μόνο θεωρητικό που συμμετείχε, ξεκινώντας μάλιστα να τραγουδάει το τραγούδι του Εμπρός...Εμπρός της γης οι ......
- στην Νάγια που έφυγε τρέχοντας από το μέγαρο και την καθεστωτική ανορεξική Γκιγιέμ για να συμμετάσχει στην παράσταση στο Εμπρός,
- στην κοπέλα που δεν θυμάμαι το όνομά της και είναι η μοναδική ευτυχισμένη μαθήτρια ανώτερης επαγγελματικής σχολής χορού (Ακτίνα; )που έχω συναντήσει,
- στους μουσικούς που πέρασαν από την Λώρι, στον Λου και κατέληξαν στην Διεθνή,
- στον Δημήτρη Κοσμίδη που νοιάζεται για μένα
- στην Έφη που επιμένει να αναρωτιέται ποιος είναι ο προσωπικός της Μεσσίας,
- στον κυριο με το υπόγειο κατάστημα στην Σοφοκλέους, στο μόνο που βρήκα Αη Βασίληδες που ήταν στην πραγματικότητα Μαρξ
- σε όλους όσους κράτησαν τους Μάρξ που τους πετάξαμε, εύχομαι σε καλή μεριά


φωτο Δημήτρης Γερονίκος



https://www.facebook.com/events/656734574387067/?ref_dashboard_filter=calendar

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

αποδείξεις












Φωτογραφίες της Θάλειας Νουάρου από το εργαστήρι
https://www.facebook.com/thalia.nouarou/media_set?set=a.10151929566408001.1073741841.659893000&type=1

και το ημερολόγιο μαθημάτων
http://agapitislaurie.blogspot.gr/

Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013

μια διευκρίνιση


   Κατόπιν επανειλημμένων ερωτήσεων από συμμετέχοντες στο εργαστήρι "Η Αγάπη της Λώρι" θέλω να διευκρινίσω την θέση μου σαν δασκάλου Contact Improvisation και την σχέση μου με τις υπάρχουσες διδακτικές πρακτικές. 
Πιστεύω βαθύτατα ότι το Contact δεν πρέπει να έχει τεχνική εκμάθησης, συγκεκριμένη και οργανωμένη γραμμικά σε μια εξελικτική πορεία ή τουλάχιστον δεν ενδιαφέρει εμένα να οργανώσω και να ακολουθήσω μια.
Πιστεύω ότι όταν γίνεται αυτό, διαμορφώνεται μια πολύ συγκεκριμένη και κλειστή γλώσσα, ασυνείδητα ιεραρχημένη (τι θεωρούμε εξέλιξη; Να κάνεις σηκώματα;) με κατάληξη αυτό που όλοι παρατηρούμε στα jam ή τις παραστάσεις σε όλο τον κόσμο, αυτοσχεδιαστές που χορεύουν με τον ίδιο τρόπο.
Τα μαθήματα μου δεν είναι οργανωμένα γραμμικά, όπως γίνεται στο μπαλέτο ή στα μαθήματα τεχνικής σύγχρονου όπου πρώτα θα μάθεις κάτι και αφού το μάθεις προχωράς στο επόμενο, το οποίο είναι, τι; πιο ψηλά, πιο μακρυά, πιο περίπλοκα από πλευράς συντονισμού.
Πιστεύω ότι μια αντίστοιχη οργάνωση «γλώσσας» η οποία συνέβη σιωπηλά με την ανάπτυξη παγκοσμίως του Contact (όπου ανάπτυξη εννοώ τον τζίρο, περισσότεροι δάσκαλοι - περισσότεροι μαθητές), απειλεί να εξαφανίσει την υπέροχη πιθανότητα του ως μιας πόρτας από την οποία μπορούνε να περάσουν όλες οι κινητικές γλώσσες, αφήνοντας απ’ έξω την δομή τους και επιτρέποντας την απόλυτα ατομική έκφραση.

Τα μαθήματα μου δεν είναι σαν σκαλιά με τα οποία ανεβαίνουμε όλο και πιο ψηλά. Περισσότερο θα ήθελα να φανταστείτε κάθε μάθημα σαν μια σταγόνα που πέφτει και δημιουργεί κύκλους,  οι σταγόνες είναι αυτόνομες, πλήρεις, έχουν το ίδιο βάρος, απλά όσες περισσότερες πέφτουν πάνε και πιο βαθιά προκαλούν και περισσότερους, μεγαλύτερους κύκλους.


Κάνω την διευκρίνιση καθώς ακούω την αγωνία των συμμετεχόντων στο σεμινάριο αλλά και κατά την διάρκεια της χρονιάς, να μην λείψουν από κάποια μαθήματα και χάσουν ένα σημαντικό τμήμα, ευτυχώς στο Contact Improvisation δεν έχουν χώρο εκφράσεις όπως: "φτου την ημέρα που μας έμαθε τα γκραν ζετε εγώ δεν ήμουν", όλοι μας από παιδιά έχουμε τρέξει και πηδήξει όσο πιο μακριά μπορούσαμε, είναι απόλυτα προσωπικός σας δρόμος πως και που ψηλά θα πάτε.



Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

"Η αγάπη της Λώρι" Ένα εργαστήρι contact improvisation και πίστης, κοινωνικής



Ζωή Μ,  2010 πρόβα "Βάκχες"  γιά το φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος στην Άκρα, Κάτω Ιταλίας


"Τι είναι Αγάπη;
Ζώντας την οικειότητα με ένα ξένο πλάσμα, όχι για να το καταστήσεις πιο κοντινό ή να το γνωρίσεις, αλλά για να παραμείνει ξένο, μακρινό, ακόμα κι αφανέρωτο, σε τέτοιο βαθμό που το όνομά του να το περιέχει ολόκληρο. Κι έπειτα μέρα με τη μέρα, ακόμα κι ως τη δυσφορία, να μην είσαι τίποτα άλλο παρά ο τόπος ο πάντα ανοιχτός, το άφθαρτο φως στους κόλπους του οποίου αυτό το μοναδικό πλάσμα, αυτό το πράγμα παραμένει εκτεθειμένο εσαεί, εντειχισμένο."
Τζιόρτζιο Αγκάμπεν μτφ. Εφη Γιαννοπούλου

Κάθε σεμινάριο Contact Improvisation περιλαμβάνει το άγγιγμα, το αλληλοδώσιμο βάρους, την βαρύτητα και την φορά σαν κινητοποιούς δυνάμεις, το να αφουγκράζεσαι το άλλο και το ίδιο σου το σώμα, έδαφος και αέρα, γέλια, ένταση, επιλογές.

Και όταν τα κάνουμε όλα αυτά, αφού αγγιχτούμε, σπρώξουμε, αντέξουμε, στηρίξουμε, φύγουμε, 
έρχεται η στιγμή που αναρωτιέσαι αυτή η επαφή πως και τι θα σημαίνει για σένα και τον άλλο.
Είναι η στιγμές που απαιτείς αυτό που μένει πιο μέσα από την άκρη του δέρματος μας.

τι  είναι ιερό στην επαφή; τι είναι φροντίδα; τι  μας ζεσταίνει; τι είναι πορεία και προς τα που; τι δώρο φέρνεις; πότε αρχίζει ο λόγος; τι είναι ζώο; τι είναι άλλος; πως η τελετουργία γίνεται παιχνίδι και πως το παιχνίδι γίνεται τελετουργία; πότε κάτι γεννιέται; τι μας οδηγεί; τι είναι αγάπη;
εδώ τώρα

Ένα επίκαιρο εργαστήρι για την ιερότητα της σωματικής επαφής, 
για την αγάπη πέρα από σεξουαλικές επιλογές, ατομικές διαδρομές, αισθητικές επιλογές, την υψηλή και λαϊκή τέχνη, τον επαγγελματία και τον ερασιτέχνη.

7 έως 29 Δεκεμβρίου 2013
Ένα εργαστήρι με 10 μαθήματα και μια παράσταση
κόστος 45 ευρώ

Πρόγραμμα:
Δευτέρες  9, 16,
Τετάρτες 11, 18,  8-10 μμ
Σάββατα 7, 14, 28 και Κυριακές 8, 15, 29,  4 − 6 μμ
Παράσταση 4 Ιανουαρίου



Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

Ένα Jam είναι ένα Jam, είναι ένα Jam, είναι ένα Jam




Φωτογραφίες Δημήτρης Ταμπάκης 
http://www.flickr.com/photos/106763642@N04/sets/72157637340476323/

Ένα Jam είναι
ένα Jam, είναι ένα Jam, είναι ένα Jam

Στα προηγούμενα jam δοκιμάσαμε διάφορες ιδέες....
να γίνονται στο τέλος μιας ημέρας με μαθήματα από όλες τις τεχνικές,
να προηγηθεί ένα μάθημα οδηγημένο από μια ψυχολόγο,
ή ένα μάθημα για την σχέση με την μουσική,
να συνοδεύεται με απαγγελία ποιημάτων
να αφήσουμε οδηγίες χορού στο δέντρο για να τις παίρνετε,
με μουσική, χωρίς μουσική,
στο σκοτάδι, στο φως του ήλιου,
με φαγητό.....

Τελικά συνειδητοποιήσαμε,
χωρίς να παραιτούμεθα από τον αρχικό μας στόχο ο οποίος είναι να αλλάξουμε την φόρμα του,
ότι ένα jam είναι ένα jam.

Ότι και να έχει συμβεί, θα έρθει μια στιγμή,
που ο χώρος θα ανοίξει για σένα
θα έρθει μια στιγμή που θα χυθείς στον χώρο και στα σώματα και
ο χρόνος θα σταματήσει
τότε είναι η στιγμή που θα συγχρονιστείς
θα ζεις την στιγμή
τότε θα ζήσεις κάτι ανεπανάληπτο

διότι ο εαυτός μας είναι ανεπανάληπτος
τότε απλά, ένα jam είναι.

στις 1 Δεκεμβρίου 2013 στις 8 μμ


Το μόνο που θα επαναληφθεί, θα είναι οι μουσικοί μας εξοπλισμένοι αυτή την φορά με τεχνολογία και η ελάχιστη είσοδος 3 ευρώ για τα όργανά τους


Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

Έκτακτο μάθημα την Κυριακή 24 Νοεμβρίου στο Εμπρός

Το μάθημα του Σαββάτου 23 Νοεμβρίου 2013 θα γίνει κανονικά,

θα υπάρξει ένα έκτακτο διαφορετικό μάθημα την Κυριακή 24 Νοεμβρίου στο Εμπρός, συνέχεια του "Περπατώντας χωρίς φόβο"
θα ξανατρέξουμε άφοβα επάνω στον άλλον
θα ψάχνουμε ασφαλίτες διακρίνοντας τους από το βλέμμα
θα χρησιμοποιούμε αντί της δύναμης, την ορμή και την βαρύτητα
θα αισθανθούμε ασφαλείς πηγαίνοντας όσο πιο κοντά στον αντίπαλό μας
θα γίνουμε μολότωφ αγάπης αλλά και θα τις αποφεύγουμε
θα παίξουμε πατητο-ροπαλιές
θα περπατήσουμε πάνω σε άλλους και σε τοίχους
θα πούμε είσαι ο ..............
και έχω ανάγκη ................
και τέλος για να προετοιμαστούμε για την συνέλευση, θα ακούμε, θα παίρνουμε απόφαση να μιλήσουμε, θα παρατηρούμε συνήθειες δικές μας και των άλλων

https://www.facebook.com/events/563965077017816/?ref_dashboard_filter=calendar


φωτο Αλέξανδρος Μανόπουλος