Τρίτη 14 Μαΐου 2013

100 Πρόσωπα


Το στούντιο άρχισε να φτιάχνεται το 2004



Riccardo Morrison, Workshop 2004

Erini Kourouvani, Andreas Kolisoglou


Benno Voorham, workshop 2004

Maria Gorgia

Riccardo Morrison, Natasa Fratzi


Douglas Dunn

Andonis Foniadakis

Kynthia Nikolaou, Riccardo Morrison

Polytimi Patapi
Julian Venter, Despoina Hatzipavlidou

Elena Melnishca, Altin Houta






Benno Voorham, workshop 2005



Spyros Tegos, Riccardo Morrison


Svetlana Spajic, Nikos Valkanos









Daphni Staphanou
Aliki Kontziou Goussa

Atakanti Mousouri, Elena Patrikiou

Myrto Gouzelou
Chrysanthi Badeka

Maria Foundouli
Kostas Tsioukas, Maria Tsouvala

Altin Houta





Argos

Τρίτη 7 Μαΐου 2013

Σεμινάριο Θεάτρου από τον Ryszard Nieoczym 9 - 13 Mαΐου


Ryszard Nieoczym



Η Δύναμη της Φωνής & η Τέχνη του Ηθοποιού:
Φωνή, Τραγούδι και Κείμενο

9 - 13 Mαΐου 

SoundingsΕίναι ένας ναυτικός όρος που χρησιμοποιείται στην εξερεύνηση του βάθους των ωκεανών. Ο Ryszard Nieoczym τον δανείζεται για να συμβολίσει την εξερεύνηση στα βάθη της τέχνης και της τεχνικής του ηθοποιού.  Στα βάθη των εικόνων που «κατοικούν» στα ενεργειακά κέντρα της φωνής, της καρδιάς, του φύλου, της φαντασίας. Πρόκειται για μια διαδικασία που περνάει μέσα από την απελευθέρωση των Πρωταρχικών Ρυθμών του σώματος.

Το πρόγραμμα Soundings που εστιάζει στη Δύναμη της Φωνής ξεκίνησε με επιτυχία το 1998 με σκοπό να αντιμετωπίσει τις ειδικές δυσκολίες που σχετίζονται με την ανθρώπινη φωνή. Το πρόγραμμα είναι το αποτέλεσμα μιας έρευνας επάνω στην ανθρώπινη φωνή με διάρκεια περισσότερο από 20 χρόνια και εισηγείται από τον RyszardNieoczym και τους συνεργάτες του από τους θεατρικούς οργανισμούς LeThal  με έδρα το Τορόντο και Le Contre Courant με έδρα το Κεμπέκ.

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να απαντά στις ανάγκες των επεαγγελματιών ηθοποιών κατά την δουλειά τους στο θέατρο και το σινεμά, ή την προετοιμασία για την διαδικασία της ακρόασης, αλλά και ευρύτερα στις ανάγκες ανθρώπων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά την ομιλία ή το τραγούδι.

Η φωνή είναι το βαρόμετρο της ψυχής

·        Η αφύπνιση του Φωνητικού Κέντρου βασίζεται σε μια διττή προσέγγιση, εμπνευσμένη από την αντίληψη του Stanislavski για την οργανική βάση όλων των σωματικών δράσεων και την μέθοδο του Grotowski για το άνοιγμα των ηχείων του σώματος, και στοχεύει στην ανάκτηση της προσωπικής φωνής που κατείχαμε ως παιδιά.
·        Αντιμετωπίζουμε τη φωνή ως μέρος μιας δυναμικής ψυχοσωματικής διαδικασίας και όχι σαν εργαλείο προς εκπαίδευση και εκμετάλλευση.
·        Η επανασύνδεση με τη δύναμη της φωνής περνάει μέσα από την ενσωμάτωση της φωνής στα κέντρα του συναισθήματος, του φύλου και της φαντασίας.
·        Ο ηθοποιός/ερμηνευτής χρειάζεται να βασίζει τη φωνή στη φυσική αναπνοή, να δουλεύει μαζί με το σώμα και όχι ενάντια στο σώμα. Χρειάζεται δηλαδή να δουλεύει/παίζει σε συνδυασμό με τη φύση και όχι ανταγωνιστικά προς αυτήν.
·        Η εξερεύνηση του φωνητικού κέντρου απαιτεί έντονη σωματική δουλειά/παιχνίδι ώστε να φθαρούν οι παλιές συνήθειες του λόγου, η λανθασμένη τάση πίεσης που ασκείται για τον έλεγχο της έντασης του παραγώμενου ήχου ή για την απόδοση συναισθημάτων. Μια διαδικασία, που έρχεται να αντιμετωπίσει την κακομεταχείριση της φωνής που έχει σαν αποτέλεσμα τον τραυματισμό των φωνητικών χορδών, και κυρίως να εξουδετερώσει την ψευτική θεατρική φωνή του ηθοποιού.
·        Το σύνολο της δουλειάς/παιχνίδι στο θέατρο και επάνω στη φωνή είναι συνδεδεμένο με αρχετυπικές πηγές που αποτελούν το σύνολο της ζωής του ηθοποιού: αγάπη, προδοσία, απόρριψη, εγκατάλειψη, μίσος, πόνος, χαρά, εκδίκηση.

Οι συμμετέχοντες καλούνται να γνωρίζουν έναν μονόλογο από το κλασσικό ή σύγχρονο ρεπερτόριο, επάνω σε ένα οποιοδήποτε θέμα Αγάπης, Προδοσίας ή Εκδίκησης από τον Αισχύλο ως τον Σαίξπηρ και τον Μπρέχτ, καθώς και ένα τραγούδι.


Ημερες & Ώρες:
Πέμπτη 9 Μαΐου έως Δευτέρα 13 Μαΐου
Πέμπτη, Παρασκευή: 18.00 – 22.00
Σάββατο, Κυριακή: 11.00 – 18.00
Δευτέρα: 18.00 – 22.00

Κόστος συμμετοχής: 170 ευρώ, 150 ευρώ (για σπουδαστές / φοιτητές)

Στούντιο Λάθος Κίνηση, Ελευθερίας 25 (πλ. Κουμουνδούρου), 6ος όροφος

Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων.
Πληροφορίες & δηλώσεις συμμετοχής: 6932583634

Ryszard Nieozym (Ρίτσαρντ Νιούζημ)
Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός συν-διευθυντής του θεατρικού οργανισμού Le Thal (Τορόντο) και Widflecken Theater (Βερολίνο). Έχει σκηνοθετήσει στην Ευρώπη, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, ενώ ως συγγραφέας έχει συγγράψει πάνω από 30 θεατρικά έργα. Είναι προσκεκλημένος σκηνοθέτης στο Ευρωπαϊκό Θεατρικό Ινστιτούτο του Βερολίνου και εισηγητής των σεμιναρίων Soundings. Υπήρξε μαθητής και συνεργάτης του JGrotowski, τόσο στη θεατρική όσο και την παραθεατρική του δουλειά. Καλλιτεχνικό του όραμα είναι το Θέατρο των Εικόνων, με ρίζες στις αρχαίες μυθικές πηγές. Στην Ελλάδα συνεργάζεται μόνιμα με την ομάδα Mad Dam Theatre Ensemble που αποτελείται από τις ηθοποιούς Δήμητρα Μπάρλα,  Μυρτώ Μπέρνχαρτ και Άννα Γριβάκου. Σεμινάρια Soundings πραγματοποιούνται στην Ευρώπη και στον Καναδά, ενώ στην Ελλάδα έχουν πραγματοποιηθεί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο & Βόλο.

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Η μνήμη των γυμνών λέξεων

Παρασκευή 29 Μαρτίου, στις 19.30

metamatic:taf
Νορμανού 5, Αθήνα 105 55, μετρό Μοναστηράκι
Είσοδος ελεύθερη
με παλιούς μαθητές 

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Αποστολή εξετελέσθη

Κατάληψη Εμπρός  9 Φεβρουαρίου 



φωτογραφίες Μελίνα Μαρκάκη




φωτογραφίες Δημήτρης Κοσμίδης



Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Επικίνδυνες Αποστολές



Επικίνδυνες Αποστολές  Νο 5

Ένα εργαστήρι 5 μαθημάτων Contact Improvisation


Contact improvisation είναι επιβίωση εκτός βάρους και ελέγχου
Contact improvisation είναι ευχές προς τον άλλον
Contact improvisation είναι ο σχηματισμός μια προσωπικής γλώσσας
Contact improvisation είναι το ντουέτο με την φωνή μου
Contact improvisation είναι χορός με την Ιστορία

     Στην αρχή, πολύ πριν από το Contact Improvisation, υπήρξε μια χορογραφία με τίτλο Violent Contact. Ήταν οι αθώες εποχές, όταν οι χορευτές ανακάλυπταν τον πραγματικό κόσμο, τις δυνατότητας του σώματος όταν αυτό συγκρούεται με ένα άλλο και πρέπει να επιβιώσει, αφήνοντας πίσω τους τις κωδικοποιημένες κινήσεις των εκάστοτε τεχνικών χορού. Όπως όταν είμαστε παιδιά ή όταν η ζωή μας φέρνει απέναντι σε κάτι επείγον.
     Λίγα χρόνια μετά, ο Steve Paxton ξεκίνησε ένα εργαστήρι με θέμα πάλι την συνάντηση σωμάτων σε πλήρη ταχύτητα, σε όλες τις διαστάσεις του χώρου. Στην συνέχεια γεννήθηκε το Contact Improvisation.
Αλλά εκείνη ακριβώς την στιγμή, αντί να αδράξουμε την ευκαιρία για μια λαϊκή σωματική τέχνη, παρατήσαμε τις θαυμαστές δυνατότητες του σώματος μαζί και το εν δυνάμει κοινό μας στις ταινίες περιπέτειας του Χόλιγουντ και ο χορός άρχισε να ψάχνει την «εσωτερική αρμονία» και την New Age αυτοαπομόνωση.

    Σε αυτό το εργαστήρι, θα γυρίσουμε στις πηγές. Θα επανακατακτήσουμε την χαρά του να υπερβαίνεις τα όρια, να ορμάς, να πηδάς, να πέφτεις, να πιάνεις και να σε πιάνουν, θα θυμηθούμε τα ανακλαστικά της επιβίωσης, χρησιμοποιώντας στοιχεία από το Aikido, την Ιδεοκίνηση, τον αθλητισμό αλλά και τις πορείες.

      Και θα είμαστε αποφασισμένοι να απαντήσουμε θετικά στα ερωτήματα:
Μπορεί το contact να χρησιμοποιηθεί σε παράσταση;
Μπορεί να γίνει μια παράσταση με 5 μαθήματα;

Μαθήματα:
Σαβ. 2/2            4–7  μμ
Κυρ. 3/2            4–6  μμ
Δευτ 4/2            8–10 μμ
Τετ  6/2            8–10 μμ
Σαβ. 9/2            4–7  μμ
Παράσταση 9 Φεβρουαρίου


Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

μερικά μαθήματα Contact Improvisation

30/1

  • Καθισμένοι στον αέρα
                                                                                                                   μουσική Mission impossible

23/1 
  • 399 ευχές

5/1 και 9/1 και 12/1

  • Η Λεωφόρος της Σπονδυλικής στήλης

μουσική Goldberg Variations Bach / Gould

26/12
  • Τρίο
  • Οδηγίες για τη ζωή και τον χορό

22/12
  • Μάθημα Χριστουγέννων
  • Τα Χριστούγεννα είναι στο  κεφάλι μας, το χέρι μας, τον καρπό μας, την πατούσα μας
  • Αστέρια στο πάτωμα, προσκυνώντας,  στην αγκαλιά, παίρνοντας την ανάσα, παίρνοντας τον άλλο
μουσική Pogues

15/12
  • Δέρμα / κυλιόμενο σημείο επαφής
  • Το μόνο που μπορώ να σου πώ είναι πού μπορώ να πάω επάνω στο σώμα σου
μουσική  Steve Reich, Music For A Large Ensemble - Violin Phase

8/12
  • το σώμα που έπρεπε να κάνει κρακ. Σκελετική αλληλουχία
  • πρώτο επιχείρημα μαθήματος-παράσταση: προσωπική εξερεύνηση, ντουέτο, εικόνες στον χώρο
μουσική Δόμνα Σαμίου, Τραγούδια της ξενιτιάς

5/12
  • Jam, αποχαιρετώντας την Εύα
μουσική    Traditional Colombian music 

1/12
  • Ονειρευόμαστε μαζί, χορεύουμε μαζί

28/11
  • Αρμονικές χώρου, μετακινούμαστε, η επαφή έρχεται σαν προβολή της κίνησης μας στον χώρο
μουσική Barbatuques, Feelies

24/12
  • Κοιτάζοντας τον άλλο υπάρχει το σώμα μου μαζί σου
                                                                                                                                      μουσική Fred Frith


Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

από την Ζούγκλα








φωτογραφίες και πραγματικότητα: Εύα Τσαγκαράκη φυσικά  


Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Ο δικός μου Άλλος



RE-culture 1
Πάτρα

Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων  και της Διεθνούς Εικαστικής Έκθεσης 
του RE-culture 1 (20 Οκτ. - 25 Νοεμβ. 2012),
ο Κωνσταντίνος Μίχος θα δώσει στις 27-28 Οκτωβρίου το εργαστήρι  

«Ο δικός μου Άλλος»
Ο μεγάλος πόλεμος ξεκίνησε....... όταν οι όρθιοι συγκρούστηκαν με τους ξαπλωμένους ή μήπως ήταν όταν οι κοντοί όρμηξαν στους ψηλούς; συνεχίστηκε με τους μαθητές που διάβαζαν ενάντια σε αυτούς που θυμόντουσαν, εξαπλώθηκε με τους γέροντες εναντίον των παιδιών, τους ξανθούς και τους μελαχρινούς, τους πέρα και τους δώθε απ ΄τ’ αυλάκι, τους έχοντες και τους μη έχοντες, τους άνδρες εναντίον των γυναικών, μέχρι που ο Μεγάλος ήρθε και μας είπε ότι ο τελικός πόλεμος ήταν εναντίον του ίδιου του εαυτού μας. Τότε εμείς ρωτήσαμε τι εννοούσε; Το σώμα εναντίον της ψυχής; Τα κόκαλα εναντίον των μυών; Το δέρμα ενάντια στα εσωτερικά όργανα; Το τώρα ενάντια στην μνήμη; Αυτός απάντησε κάτι που δεν ακούστηκε και  αφέθηκε να πέσει .....

Σε αυτό το καθαρά κινητικό σεμινάριο, ο Κωνσταντίνος Μίχος θα οδηγήσει μέσα σε ένα φιλικό και ασφαλές περιβάλλον να εξερευνήσουμε  το σώμα μας σαν  πρωταρχικό πεδίο σύγκρουσης και αντίστασης, τελευταίο καταφύγιο, σημείο συνάντησης και ελπίδας μας.

Ένα σεμινάριο κίνησης για όλους,
και συγκεκριμένα; όσους σηκώνονται να χορέψουν στα πανηγύρια και τους γάμους αλλά και όσους φοβούνται, σε γονείς μαζί με τα παιδιά τους, φιλύποπτους χορευτές, αγχωμένες ηθοποιούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές, άτομα με κινητικές ιδιαιτερότητες,  ερασιτέχνες και ερασιτέχνισσες.

27-28 Οκτωβρίου 2012, 11-1 μμ Αγορά Αργύρη, Πάτρα
Το σεμινάριο όπως και όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα προσφέρονται δωρεάν.

Πριν από πολλά χρόνια ο Κωνσταντίνος Μίχος είχε  ξαναδιδάξει στην Πάτρα. Από τότε, είχε πολλούς Πατρινούς σπουδαστές –στριες στο στούντιο του, σε Ανώτερες επαγγελματικές και σε  Πανεπιστημιακές σχολές.  Μια από τις καλύτερες χορεύτριες της ομάδας του Λάθος Κίνηση ήρθε από την Πάτρα.