Τρίτη 14 Μαΐου 2013

100 Πρόσωπα


Το στούντιο άρχισε να φτιάχνεται το 2004



Riccardo Morrison, Workshop 2004

Erini Kourouvani, Andreas Kolisoglou


Benno Voorham, workshop 2004

Maria Gorgia

Riccardo Morrison, Natasa Fratzi


Douglas Dunn

Andonis Foniadakis

Kynthia Nikolaou, Riccardo Morrison

Polytimi Patapi
Julian Venter, Despoina Hatzipavlidou

Elena Melnishca, Altin Houta






Benno Voorham, workshop 2005



Spyros Tegos, Riccardo Morrison


Svetlana Spajic, Nikos Valkanos









Daphni Staphanou
Aliki Kontziou Goussa

Atakanti Mousouri, Elena Patrikiou

Myrto Gouzelou
Chrysanthi Badeka

Maria Foundouli
Kostas Tsioukas, Maria Tsouvala

Altin Houta





Argos

Τρίτη 7 Μαΐου 2013

Σεμινάριο Θεάτρου από τον Ryszard Nieoczym 9 - 13 Mαΐου


Ryszard Nieoczym



Η Δύναμη της Φωνής & η Τέχνη του Ηθοποιού:
Φωνή, Τραγούδι και Κείμενο

9 - 13 Mαΐου 

SoundingsΕίναι ένας ναυτικός όρος που χρησιμοποιείται στην εξερεύνηση του βάθους των ωκεανών. Ο Ryszard Nieoczym τον δανείζεται για να συμβολίσει την εξερεύνηση στα βάθη της τέχνης και της τεχνικής του ηθοποιού.  Στα βάθη των εικόνων που «κατοικούν» στα ενεργειακά κέντρα της φωνής, της καρδιάς, του φύλου, της φαντασίας. Πρόκειται για μια διαδικασία που περνάει μέσα από την απελευθέρωση των Πρωταρχικών Ρυθμών του σώματος.

Το πρόγραμμα Soundings που εστιάζει στη Δύναμη της Φωνής ξεκίνησε με επιτυχία το 1998 με σκοπό να αντιμετωπίσει τις ειδικές δυσκολίες που σχετίζονται με την ανθρώπινη φωνή. Το πρόγραμμα είναι το αποτέλεσμα μιας έρευνας επάνω στην ανθρώπινη φωνή με διάρκεια περισσότερο από 20 χρόνια και εισηγείται από τον RyszardNieoczym και τους συνεργάτες του από τους θεατρικούς οργανισμούς LeThal  με έδρα το Τορόντο και Le Contre Courant με έδρα το Κεμπέκ.

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να απαντά στις ανάγκες των επεαγγελματιών ηθοποιών κατά την δουλειά τους στο θέατρο και το σινεμά, ή την προετοιμασία για την διαδικασία της ακρόασης, αλλά και ευρύτερα στις ανάγκες ανθρώπων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά την ομιλία ή το τραγούδι.

Η φωνή είναι το βαρόμετρο της ψυχής

·        Η αφύπνιση του Φωνητικού Κέντρου βασίζεται σε μια διττή προσέγγιση, εμπνευσμένη από την αντίληψη του Stanislavski για την οργανική βάση όλων των σωματικών δράσεων και την μέθοδο του Grotowski για το άνοιγμα των ηχείων του σώματος, και στοχεύει στην ανάκτηση της προσωπικής φωνής που κατείχαμε ως παιδιά.
·        Αντιμετωπίζουμε τη φωνή ως μέρος μιας δυναμικής ψυχοσωματικής διαδικασίας και όχι σαν εργαλείο προς εκπαίδευση και εκμετάλλευση.
·        Η επανασύνδεση με τη δύναμη της φωνής περνάει μέσα από την ενσωμάτωση της φωνής στα κέντρα του συναισθήματος, του φύλου και της φαντασίας.
·        Ο ηθοποιός/ερμηνευτής χρειάζεται να βασίζει τη φωνή στη φυσική αναπνοή, να δουλεύει μαζί με το σώμα και όχι ενάντια στο σώμα. Χρειάζεται δηλαδή να δουλεύει/παίζει σε συνδυασμό με τη φύση και όχι ανταγωνιστικά προς αυτήν.
·        Η εξερεύνηση του φωνητικού κέντρου απαιτεί έντονη σωματική δουλειά/παιχνίδι ώστε να φθαρούν οι παλιές συνήθειες του λόγου, η λανθασμένη τάση πίεσης που ασκείται για τον έλεγχο της έντασης του παραγώμενου ήχου ή για την απόδοση συναισθημάτων. Μια διαδικασία, που έρχεται να αντιμετωπίσει την κακομεταχείριση της φωνής που έχει σαν αποτέλεσμα τον τραυματισμό των φωνητικών χορδών, και κυρίως να εξουδετερώσει την ψευτική θεατρική φωνή του ηθοποιού.
·        Το σύνολο της δουλειάς/παιχνίδι στο θέατρο και επάνω στη φωνή είναι συνδεδεμένο με αρχετυπικές πηγές που αποτελούν το σύνολο της ζωής του ηθοποιού: αγάπη, προδοσία, απόρριψη, εγκατάλειψη, μίσος, πόνος, χαρά, εκδίκηση.

Οι συμμετέχοντες καλούνται να γνωρίζουν έναν μονόλογο από το κλασσικό ή σύγχρονο ρεπερτόριο, επάνω σε ένα οποιοδήποτε θέμα Αγάπης, Προδοσίας ή Εκδίκησης από τον Αισχύλο ως τον Σαίξπηρ και τον Μπρέχτ, καθώς και ένα τραγούδι.


Ημερες & Ώρες:
Πέμπτη 9 Μαΐου έως Δευτέρα 13 Μαΐου
Πέμπτη, Παρασκευή: 18.00 – 22.00
Σάββατο, Κυριακή: 11.00 – 18.00
Δευτέρα: 18.00 – 22.00

Κόστος συμμετοχής: 170 ευρώ, 150 ευρώ (για σπουδαστές / φοιτητές)

Στούντιο Λάθος Κίνηση, Ελευθερίας 25 (πλ. Κουμουνδούρου), 6ος όροφος

Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων.
Πληροφορίες & δηλώσεις συμμετοχής: 6932583634

Ryszard Nieozym (Ρίτσαρντ Νιούζημ)
Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός συν-διευθυντής του θεατρικού οργανισμού Le Thal (Τορόντο) και Widflecken Theater (Βερολίνο). Έχει σκηνοθετήσει στην Ευρώπη, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, ενώ ως συγγραφέας έχει συγγράψει πάνω από 30 θεατρικά έργα. Είναι προσκεκλημένος σκηνοθέτης στο Ευρωπαϊκό Θεατρικό Ινστιτούτο του Βερολίνου και εισηγητής των σεμιναρίων Soundings. Υπήρξε μαθητής και συνεργάτης του JGrotowski, τόσο στη θεατρική όσο και την παραθεατρική του δουλειά. Καλλιτεχνικό του όραμα είναι το Θέατρο των Εικόνων, με ρίζες στις αρχαίες μυθικές πηγές. Στην Ελλάδα συνεργάζεται μόνιμα με την ομάδα Mad Dam Theatre Ensemble που αποτελείται από τις ηθοποιούς Δήμητρα Μπάρλα,  Μυρτώ Μπέρνχαρτ και Άννα Γριβάκου. Σεμινάρια Soundings πραγματοποιούνται στην Ευρώπη και στον Καναδά, ενώ στην Ελλάδα έχουν πραγματοποιηθεί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο & Βόλο.

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Η μνήμη των γυμνών λέξεων

Παρασκευή 29 Μαρτίου, στις 19.30

metamatic:taf
Νορμανού 5, Αθήνα 105 55, μετρό Μοναστηράκι
Είσοδος ελεύθερη
με παλιούς μαθητές 

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Αποστολή εξετελέσθη

Κατάληψη Εμπρός  9 Φεβρουαρίου 



φωτογραφίες Μελίνα Μαρκάκη




φωτογραφίες Δημήτρης Κοσμίδης



Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Επικίνδυνες Αποστολές



Επικίνδυνες Αποστολές  Νο 5

Ένα εργαστήρι 5 μαθημάτων Contact Improvisation


Contact improvisation είναι επιβίωση εκτός βάρους και ελέγχου
Contact improvisation είναι ευχές προς τον άλλον
Contact improvisation είναι ο σχηματισμός μια προσωπικής γλώσσας
Contact improvisation είναι το ντουέτο με την φωνή μου
Contact improvisation είναι χορός με την Ιστορία

     Στην αρχή, πολύ πριν από το Contact Improvisation, υπήρξε μια χορογραφία με τίτλο Violent Contact. Ήταν οι αθώες εποχές, όταν οι χορευτές ανακάλυπταν τον πραγματικό κόσμο, τις δυνατότητας του σώματος όταν αυτό συγκρούεται με ένα άλλο και πρέπει να επιβιώσει, αφήνοντας πίσω τους τις κωδικοποιημένες κινήσεις των εκάστοτε τεχνικών χορού. Όπως όταν είμαστε παιδιά ή όταν η ζωή μας φέρνει απέναντι σε κάτι επείγον.
     Λίγα χρόνια μετά, ο Steve Paxton ξεκίνησε ένα εργαστήρι με θέμα πάλι την συνάντηση σωμάτων σε πλήρη ταχύτητα, σε όλες τις διαστάσεις του χώρου. Στην συνέχεια γεννήθηκε το Contact Improvisation.
Αλλά εκείνη ακριβώς την στιγμή, αντί να αδράξουμε την ευκαιρία για μια λαϊκή σωματική τέχνη, παρατήσαμε τις θαυμαστές δυνατότητες του σώματος μαζί και το εν δυνάμει κοινό μας στις ταινίες περιπέτειας του Χόλιγουντ και ο χορός άρχισε να ψάχνει την «εσωτερική αρμονία» και την New Age αυτοαπομόνωση.

    Σε αυτό το εργαστήρι, θα γυρίσουμε στις πηγές. Θα επανακατακτήσουμε την χαρά του να υπερβαίνεις τα όρια, να ορμάς, να πηδάς, να πέφτεις, να πιάνεις και να σε πιάνουν, θα θυμηθούμε τα ανακλαστικά της επιβίωσης, χρησιμοποιώντας στοιχεία από το Aikido, την Ιδεοκίνηση, τον αθλητισμό αλλά και τις πορείες.

      Και θα είμαστε αποφασισμένοι να απαντήσουμε θετικά στα ερωτήματα:
Μπορεί το contact να χρησιμοποιηθεί σε παράσταση;
Μπορεί να γίνει μια παράσταση με 5 μαθήματα;

Μαθήματα:
Σαβ. 2/2            4–7  μμ
Κυρ. 3/2            4–6  μμ
Δευτ 4/2            8–10 μμ
Τετ  6/2            8–10 μμ
Σαβ. 9/2            4–7  μμ
Παράσταση 9 Φεβρουαρίου


Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

μερικά μαθήματα Contact Improvisation

30/1

  • Καθισμένοι στον αέρα
                                                                                                                   μουσική Mission impossible

23/1 
  • 399 ευχές

5/1 και 9/1 και 12/1

  • Η Λεωφόρος της Σπονδυλικής στήλης

μουσική Goldberg Variations Bach / Gould

26/12
  • Τρίο
  • Οδηγίες για τη ζωή και τον χορό

22/12
  • Μάθημα Χριστουγέννων
  • Τα Χριστούγεννα είναι στο  κεφάλι μας, το χέρι μας, τον καρπό μας, την πατούσα μας
  • Αστέρια στο πάτωμα, προσκυνώντας,  στην αγκαλιά, παίρνοντας την ανάσα, παίρνοντας τον άλλο
μουσική Pogues

15/12
  • Δέρμα / κυλιόμενο σημείο επαφής
  • Το μόνο που μπορώ να σου πώ είναι πού μπορώ να πάω επάνω στο σώμα σου
μουσική  Steve Reich, Music For A Large Ensemble - Violin Phase

8/12
  • το σώμα που έπρεπε να κάνει κρακ. Σκελετική αλληλουχία
  • πρώτο επιχείρημα μαθήματος-παράσταση: προσωπική εξερεύνηση, ντουέτο, εικόνες στον χώρο
μουσική Δόμνα Σαμίου, Τραγούδια της ξενιτιάς

5/12
  • Jam, αποχαιρετώντας την Εύα
μουσική    Traditional Colombian music 

1/12
  • Ονειρευόμαστε μαζί, χορεύουμε μαζί

28/11
  • Αρμονικές χώρου, μετακινούμαστε, η επαφή έρχεται σαν προβολή της κίνησης μας στον χώρο
μουσική Barbatuques, Feelies

24/12
  • Κοιτάζοντας τον άλλο υπάρχει το σώμα μου μαζί σου
                                                                                                                                      μουσική Fred Frith


Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

από την Ζούγκλα








φωτογραφίες και πραγματικότητα: Εύα Τσαγκαράκη φυσικά  


Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Ο δικός μου Άλλος



RE-culture 1
Πάτρα

Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων  και της Διεθνούς Εικαστικής Έκθεσης 
του RE-culture 1 (20 Οκτ. - 25 Νοεμβ. 2012),
ο Κωνσταντίνος Μίχος θα δώσει στις 27-28 Οκτωβρίου το εργαστήρι  

«Ο δικός μου Άλλος»
Ο μεγάλος πόλεμος ξεκίνησε....... όταν οι όρθιοι συγκρούστηκαν με τους ξαπλωμένους ή μήπως ήταν όταν οι κοντοί όρμηξαν στους ψηλούς; συνεχίστηκε με τους μαθητές που διάβαζαν ενάντια σε αυτούς που θυμόντουσαν, εξαπλώθηκε με τους γέροντες εναντίον των παιδιών, τους ξανθούς και τους μελαχρινούς, τους πέρα και τους δώθε απ ΄τ’ αυλάκι, τους έχοντες και τους μη έχοντες, τους άνδρες εναντίον των γυναικών, μέχρι που ο Μεγάλος ήρθε και μας είπε ότι ο τελικός πόλεμος ήταν εναντίον του ίδιου του εαυτού μας. Τότε εμείς ρωτήσαμε τι εννοούσε; Το σώμα εναντίον της ψυχής; Τα κόκαλα εναντίον των μυών; Το δέρμα ενάντια στα εσωτερικά όργανα; Το τώρα ενάντια στην μνήμη; Αυτός απάντησε κάτι που δεν ακούστηκε και  αφέθηκε να πέσει .....

Σε αυτό το καθαρά κινητικό σεμινάριο, ο Κωνσταντίνος Μίχος θα οδηγήσει μέσα σε ένα φιλικό και ασφαλές περιβάλλον να εξερευνήσουμε  το σώμα μας σαν  πρωταρχικό πεδίο σύγκρουσης και αντίστασης, τελευταίο καταφύγιο, σημείο συνάντησης και ελπίδας μας.

Ένα σεμινάριο κίνησης για όλους,
και συγκεκριμένα; όσους σηκώνονται να χορέψουν στα πανηγύρια και τους γάμους αλλά και όσους φοβούνται, σε γονείς μαζί με τα παιδιά τους, φιλύποπτους χορευτές, αγχωμένες ηθοποιούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές, άτομα με κινητικές ιδιαιτερότητες,  ερασιτέχνες και ερασιτέχνισσες.

27-28 Οκτωβρίου 2012, 11-1 μμ Αγορά Αργύρη, Πάτρα
Το σεμινάριο όπως και όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα προσφέρονται δωρεάν.

Πριν από πολλά χρόνια ο Κωνσταντίνος Μίχος είχε  ξαναδιδάξει στην Πάτρα. Από τότε, είχε πολλούς Πατρινούς σπουδαστές –στριες στο στούντιο του, σε Ανώτερες επαγγελματικές και σε  Πανεπιστημιακές σχολές.  Μια από τις καλύτερες χορεύτριες της ομάδας του Λάθος Κίνηση ήρθε από την Πάτρα.

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

άρχισαν τα μαθήματα

κάθε Τετάρτη στις 8
και κάθε Σάββατο στις 4

 

επόμενο μάθημα: εκτόξευση στην σκοτεινή πλευρά
μάθημα τέταρτο: είμαι πίσω σου και είσαι ασφαλής
μουσική Pauline Oliveros
μάθημα τρίτο: Οι πίσω μου σελίδες, η σχέση πλάτης και όρασης
μουσική   Ottoman  empire classic music 
μάθημα δεύτερο: Βάρος, το βάρος μου χάνεται μόνο αν το βάλω στον άξονα σου
μουσική Janis Joplin 
μάθημα πρώτο: Αιώρηση, η βαρύτητα είναι ενέργεια γιά να κινηθούμε χωρίς να σκεφτόμαστε
μουσική Bob Dylan "Tempest"

Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012

Μαθήματα Contact Improvisation ; Τι είναι ένα μάθημα

-->
Τι είναι ένα μάθημα;
Τι είναι ένα μάθημα Contact Improvisation;
Τι είναι ένα μάθημα Contact Improvisation στην Αθήνα;
Τι είναι Contact Improvisation στην σκηνή, στην Αθήνα;

Καταρχήν δεν είναι μάθημα, είναι εργαστήρι.
Η λέξη "μάθημα" κουβαλάει την αυταρχικότητα της σχέσης «εγώ σου δείχνω και εσύ επαναλαμβάνεις».
Προτιμώ την λέξη "εργαστήρι" όπου συμμετέχεις – ερευνάς - οργανώνεις και μαθαίνεις τις ίδιες τις ανακαλύψεις σου.
Ένα μάθημα υπαινίσσεται ότι ο χορός θα έρθει αργότερα όταν δεν θα είσαι πια μαθητής, στο εργαστήρι ερχόμαστε και δεν φεύγουμε αν δεν φτάσουμε σε αποτελέσματα - ερωτήματα - θέματα που τα βιώνουμε εκείνη την στιγμή.
Στο μάθημα επαναλαμβάνεις, στο εργαστήρι ενδιαφέρεσαι για το μοναδικό της σωματικής έκφρασης του καθενός.

Σε ένα εργαστήρι Contact Improvisation δεν είμαστε ποτέ μόνοι.
Μοιραζόμαστε σκέψεις αλλά και τους άξονες στήριξης.
Μαζί μελετάμε την δομή του σώματός και πως αυτή λειτουργεί για να κινηθεί, να στηρίξει αλλά και να δώσει πληροφορίες.
Μαζί θα εξερευνήσουμε την ευκινησία του σώματος δηλαδή την δυνατότητα του να εκτείνει την κίνηση του στον χώρο και τον χρόνο, πιστεύοντας ότι ένα σώμα που εκτείνεται υλικά μπορεί να εκταθεί και συναισθηματικά.
Στο Contact Improvisation παίζουμε με την βαρύτητα σαν κινητήρια δύναμη και είμαστε ξέγνοιαστοι καθώς πέφτουμε γιατί πάντα κάποιος θα νοιαστεί να μας στηρίξει.
Εφευρίσκουμε ακροβατικά βρίσκοντας λύσεις για την συγκινητική στιγμή της συνάντησης με το άλλο σώμα.
Ναι! θα πετάξουμε, αλλά ας μην παρασυρόμαστε, στο Contact Improvisation μας ενδιαφέρουν και οι μικρές αισθήσεις και οι υπαινιγμοί οι οποίοι πολλές φορές εμφανίζονται πολύ πιο θεαματικά από την κοινότοπη πλέον εικόνα δύο σωμάτων στον αέρα.

Σε όλα τα μαθήματα χορού ο καθηγητής στέκεται μπροστά μας επιβλέποντας την εικόνα μας, σε ένα εργαστήρι Contact Improvisation o δάσκαλος βρίσκεται παντού για να αισθανθούμε ασφάλεια και να παίρνουμε θάρρος για τις περιπέτειες εκεί όπου αποφεύγουμε να πάμε.
Ο δάσκαλος είναι εκεί για να προσπαθήσει να διευκολύνει να προετοιμαστείς μυϊκά και πνευματικά, να ανοιχτείς στις πιθανότητες των αισθήσεών σου και των συναισθημάτων σου.
Σε ένα εργαστήρι Contact Improvisation εξασκούμε την βουλιμία μας να χορεύουμε οποιαδήποτε στιγμή οπουδήποτε με οποιονδήποτε.

Σε ένα εργαστήρι Contact Improvisation  στην Ελλάδα, ακολουθούμε την μικρή αλλά υπαρκτή παράδοση η οποία έχει δημιουργηθεί στην χώρα μας, 
ναι! το Contact Improvisation μπορεί να συνδεθεί με την Iστορία, τον Δημόσιο χώρο, το τώρα - εδώ.


Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

Μετά από ένα ατύχημα στον χορό




συμπληρώστε ερωτήσεις και απαντήσεις

Τι είναι ένα ατύχημα;
Τι είναι ατυχία;
Τι είναι η Κακιά στιγμή;

Κάτι έξω από εμάς;
Ο θρίαμβος όλων όσων δεν ελέγχουμε;
Ένας συνδυασμός στον χρόνο και στον χώρο πραγμάτων που αποφεύγουμε να σκεφτούμε ότι είναι πιθανόν να συμβούν παρ'ότι γνωρίζουμε ότι συμβαίνουν;

Δεν είναι αντίφαση το επαναλαμβανόμενο γεγονός, όταν συμβαίνει ατύχημα σε μάθημα χορού να ζητάμε αμέσως συγνώμη αναγνωρίζοντας την συμμετοχή μας σε αυτό αλλά συγχρόνως να μην αναλαμβάνουμε τις πρακτικές «ευθύνες» μας και με αυτό τον τρόπο να διαχωρίζουμε το αποτέλεσμα των πράξεών μας από το σώμα μας;

Ο παθών τι αισθάνεται; 
Γιατί λέει αμέσως ότι είναι καλά όσο σοβαρή και αν είναι η βλάβη;
Γιατί όταν μας συμβαίνει ένα ατύχημα σπεύδουμε να αποδιώχνουμε όσους μας προστρέξουν;
Για να αποσοβήσουμε την επίρριψη ευθύνης, έστω και στά ασαφή πλαίσια κοινωνικότητας; 
Μήπως αισθανόμαστε σχεδόν ένοχοι;  Ποιά είναι η συμμετοχή μας σε ένα ατύχημα μας;

Οργιζόμαστε με τον υπεύθυνο ενός ατυχήματος;
Γιατί οργιζόμαστε σιωπηλά;
Γιατί αισθανόμαστε αυτό το σιωπηλό "πνίξιμο", καθώς δεν κατηγορούμε κάποιον αλλά το σκεφτόμαστε και το θέλουμε τόσο πολύ;
Γιατί υπάρχει αυτολογοκρισία να αξιολογήσουμε ευθύνες σε καθαρά σωματικό επίπεδο;

Στα εργατικά ατυχήματα συμπεριφερόμαστε το ίδιο;
Σε τι διαφέρουν τα εργατικά ατυχήματα από ένα ατύχημα μέσα σε μια τάξη χορού;
Όταν δεν υπάρχει αφεντικό υπεύθυνο, ποιός είναι υπεύθυνος; 

Είναι η έλλειψη παρεμβολής τεχνολογίας ικανή να αθωώσει τα χορευτικά ατυχήματα, σε αντίθεση με τα εργατικά;

Τι σχέση έχει ο διαλεκτικός υλισμός με ένα ατύχημα σε μια τάξη χορού; 
τι σχέσεις έχουν: η λαϊκή  υψηλή τέχνη, οι εναλλακτικές κουλτούρες  η κοινωνική υπευθυνότητα, τα σώματα σε ορθόδοξη   σε προτεσταντική χώρα, οι ενδοφυλικές συγκρούσεις .......

Είναι δυνατόν ένα ατύχημα να σαμποτάρει ιδεολογικά μια αισθητική κατεύθυνση στον χορό;
Η φράση "το σώμα μου είναι πολύτιμο, για να επιτρέπω σε οποιονδήποτε να το πλησιάζει",  μπορεί να κριθεί μόνο σαν αυτάρεσκη και δείγμα κοινωνικού ρατσισμού ή και δικαιολογημένη βάσει εμπειριών;

Είναι η διαφορά εμπειρίας αρκετή ως δικαιολογημένη αιτία ατυχήματος;
Το πρόταγμα της ισότητας είναι αρκετό να σε προστατέψει από την βλακεία;
Είναι η βλακεία ένδειξη βαθειάς αντικοινωνικότητας; 

Πως το θύμα ενός ατυχήματος θα μπορέσει να βρει μια ισορροπία ανάμεσα στην γενίκευση των αιτιών και την προσωπική πορεία; 
Πότε θα ξανακάνουμε μάθημα και πως;
Πότε θα ξαναχορέψουμε με την Εύα;